3296
Sök

KÖPRÅD: BMW 330Ci elr Nissan 200 s14

1 255 Inlägg
8 maj 2009
Skulle vilja säga att 200an klår BMW:n i alla kategorier utom komfort och utrymme hade de vart en M3 hade de vart en annan sak.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
8 maj 2009
i den klassen är ju japanskt en självklarhet

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 maj 2009
camaro67 skrev:
Rquired skrev:
Andree skrev:
vet nån om det e öppen elr låsdiff på BMW 330ci??

Hmm, är den diffad över huvudtaget som standard? Eller så kanske det är som på E36an, det fanns en version utan antisladd men med diff istället som diffade 25% om jag minns rätt.

Någon form av diff sitter det ju garanterat då det gör det på alla bilar. Jag hade iaf inte tvekat på att köpa en s14 då den garanterat är roligare än bmw:n

You get the point wink

Ingen aning om det blir enhjulsburnisar på en 330, får väl ge mig ut och testa tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

735 Inlägg
9 maj 2009
Det sitter bara elektronik på 330. DSC eller ASC. Dvs abs hjälper till att bromsa slirande hjul.
Bara M3 som har en riktig diffbroms
330 är i mitt tycke den perfekta kompromissen på en sommarbil. Komfortabel, snål och rolig på samma gång. Oavsett vad man är på för humör så känner man sig alltid tillfredställd. En s14 har jag aldrig kört men gissar att den bara är rolig. Svår jämförelse... Beror väl på vad du är ute efter?
Senast redigerat av tobee (9 maj 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2009
tobee skrev:
Det sitter bara elektronik på 330. DSC eller ASC. Dvs abs hjälper till att bromsa slirande hjul.
Bara M3 som har en riktig diffbroms
330 är i mitt tycke den perfekta kompromissen på en sommarbil. Komfortabel, snål och rolig på samma gång. Oavsett vad man är på för humör så känner man sig alltid tillfredställd. En s14 har jag aldrig kört men gissar att den bara är rolig. Svår jämförelse... Beror väl på vad du är ute efter?

330n är rätt rolig på vintern också, men med elektroniken inkopplad går det tryggt och stabilt om man vill.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 maj 2009
En s14 tycker jag inte man ska köra på vintern över huvud taget.
Men jag hade tagit den över BMW'n om jag hade haft plats och råd med att ställa av den på vintern.

Är det en all-round-bil man letar efter så är valet ganska enkelt (mellan dessa två).

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

406 Inlägg
9 maj 2009
Är ju 2 heeeelt olika bilar! vill du ha en tuff "driftbil" tar du ju s14. vill du ha en elegant cupé med bra drag och som passar in överallt är ju bmwn rätt val. försök prokör dem båda och se vad du gillar? Med bmw har man ialf kul bakomratten smile har inte kör en s14 så hur den är att köra vet ja inte.. men den är ljusår ifrån hur snygg en bmw är på insidan ialf smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

688 Inlägg
9 maj 2009
Kör på S14 du;)

1 120 Inlägg
9 maj 2009
BMW 330Ci

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

///R-Rated
518 Inlägg
10 maj 2009
Har haft en Nissan 300zx TT, mkt rolig bil, borde vara snarlik s14 vid körning etc.
Den var alltid lika roligt att köra, men det var inte bekvämt alla gg.
Jag hade inte mkt problem med bilen trots sin ålder. skall nämnas att den var otrimmad, vet att det kan kosta mer än vad man tror att äga en Nissan iallafall om man ska leka med effekter osv.
Förövrigt är det inga dåliga bilar.

Nu mera äger jag en BMW 330ci som tillfredsställer alla mina sinnen med råge.
Extremt bra konstruktion, snygg clean design både int. & exteriör.
Väghållningen är extremt lyckad lika så körglädjen.
Ur ett helhets perspektiv skiljer det ljusår mellan dessa två olika bilar.
Bra prestanda 0-100 6,5sek. min 300:a gjorde det på 6sek.
Hyfsad bränsleförbrukning. 3liters 6:a, 231Hk med denna grymma karaktär har blivit utnämnd till en av världens bästa enligt Ward
http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
Något en s14 inte kan skryta om kanske? cool

Frågar du mig så är BMW´n det bättre alternativet, då sett ur ett helhetsperspektiv cool

Lycka till!

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
10 maj 2009
Andree : bmw 330 är helt okej men eftersom jag är i * nissan träsket * så väljer jag mig en nissan S14 he he , du får prov köra bägge å se vilken av dom du gillar bäst , lycka till

Nissan Silvia

827 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
lutar väldigt mkt åt bmw´n .... pga att inredningen e mkt mordernare o finare...
det ska ju va en allround bil som ska gå o busa med.... o den ska inte inte va ute på vägarna på vintern.
men hur e det med sugtrimm på BMW? kan jag nå 250hk med sportavgassystem, kolfiberinsug, chip o filter??

827 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Anubis skrev:
Skulle vilja säga att 200an klår BMW:n i alla kategorier utom komfort och utrymme hade de vart en M3 hade de vart en annan sak.

jo men då e det en helt annan prisklass

///R-Rated
518 Inlägg
3 augusti 2009
Det blev aldrig något köp?

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Sök