Tips 2: Kör itne något annat stift än NGK i dom motorerna. Jag har provat dom flesta stift på svenska marknaden (standard stift) och mazda motorer mår bäst av NGK Nu ahr du iofs fått stiften - gratis är gott..
Ska bli intressant att se hur du gör tryckrören
tack! får köra på ngk nästa gång då men enligt mazdamekanikern här i byn skulle dom här också fungera bra.. har du hafft av toppen på din probe? mest troligt att packningen är kass ju eftersom den läcker ganska mkt olja..
Har bara haft av ventilkåpan änsålänge. Kan säga att sitter itne den på ritkigt (du måste använda lim i kanterna) så läcker den som ett såll. Har du kunnat hitta var den läcker?
Tips 2: Kör itne något annat stift än NGK i dom motorerna. Jag har provat dom flesta stift på svenska marknaden (standard stift) och mazda motorer mår bäst av NGK Nu ahr du iofs fått stiften - gratis är gott..
Ska bli intressant att se hur du gör tryckrören
tack! får köra på ngk nästa gång då men enligt mazdamekanikern här i byn skulle dom här också fungera bra.. har du hafft av toppen på din probe? mest troligt att packningen är kass ju eftersom den läcker ganska mkt olja..
Har bara haft av ventilkåpan änsålänge. Kan säga att sitter itne den på ritkigt (du måste använda lim i kanterna) så läcker den som ett såll. Har du kunnat hitta var den läcker?
aha! nej har bar akollat lite snabbt på de, men jag bytade den packningen under ventilkåpan, använde dock inget lim den läcker väll kanske där fortfarande då..