2826
Sök

Köpråd: Volvo v50: 140, 170 eller t5?

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 juli 2009
NeOx skrev:
jämför du med din 850 t5:a eller en v50 t5?
Kommer inte blir så mycket körande.. bor ju typ 5 min gång från jobbet smile så den kommer typ bara för det mesta stå på vardagarna, men däremot lite mer körande på helgerna! smile  lutar åt den t5:a för tillfället.. kan ju alltid byta mot en 140hk sen om man nu tycker den dra för mycket... smile

Jag jämför med min, har inte kört V50n med den T5an. smile
Och jag ligger väl på runt 1bars laddtryck skulle jag gissa på. smile

Men den börjar ladda rätt tidigt, så man har fullt vridmoment runt 3000 varv om jag inte har fel.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Fd Bannad
657 Inlägg
15 juli 2009
Ellertz skrev:
V50 T5 går riktigt dåligt... man kan inte tro de är 220 hk i dom. Enligt min åsikt är dom törstig, karaktärslös, och törstig. Jag kan lova att dina nuvarande 226hk kommer tjänas riktigt pigg om du jämför med V50 T5.

det där är någonting du har fått för dig bara, det är troligen så att v50 T5an kommer hänga av hans nuvarande då V70n säkert är 300 kg tyngre, och den kommer troligen också vara snålare.

Märkesbög

157 Inlägg
15 juli 2009
V50 T5 så klart med Autotechs multifuel program ,KLOCKRENT,av egen erfarenhet/Peter

187 Inlägg
15 juli 2009
Ellertz skrev:
V50 T5 går riktigt dåligt... man kan inte tro de är 220 hk i dom. Enligt min åsikt är dom törstig, karaktärslös, och törstig. Jag kan lova att dina nuvarande 226hk kommer tjänas riktigt pigg om du jämför med V50 T5.

Antingen pratar du strunt eller så har du haft oturen att råka ut för ett defekt exemplar.
Jag kan garantera att en frisk V50 T5 kommer att gå minst lika bra som trådskaparens nuvarande v70. Jag kan också garantera att den kommer dra mindre soppa.
Senast redigerat av viktore (15 juli 2009)

2 638 Inlägg
15 juli 2009
viktore skrev:
Ellertz skrev:

Antingen pratar du strunt eller så har du haft oturen att råka ut för ett defekt exemplar.
Jag kan garantera att en frisk V50 T5 kommer att gå minst lika bra som trådskaparens nuvarande v70. Jag kan också garantera att den kommer dra mindre soppa.

Har själv har provat en s40 t5, kan säga att ingenting av det som Ellertz skriver stämmer. Tror mer på vad Viktore skriver, att den du provade inte var helt frisk. Den jag provade gick riktigt fint, trots automat, och drog inte alls så farligt med soppa i lugn takt på 90 väg.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Är mycket inne på T5 nu efter läst allt positivt om den... men om det nu skulle vara så att jag hittar en 140hk med precis den utrustningen som jag vill ha och sen vill chippa upp den med BSR PPC till 180hk... vad händer då med garantier och allt sånt...? ingen som vill sälja en v50 t5 annars? smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 juli 2009
Det är nog inte så vanligt med V50 T5or här inne. tongue

Nog lättare att hitta en V70 T5 som du redan har, eller av en N-kaross. wink
Senast redigerat av TurbOla (17 juli 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Det är nog inte så vanligt med V50 T5or här inne. tongue

Nog lättare att hitta en V70 T5 som du redan har, eller av en N-kaross. wink

finns 78st här på garaget.org! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 juli 2009
Aker_s40 skrev:
viktore skrev:
Ellertz skrev:

Har själv har provat en s40 t5, kan säga att ingenting av det som Ellertz skriver stämmer. Tror mer på vad Viktore skriver, att den du provade inte var helt frisk. Den jag provade gick riktigt fint, trots automat, och drog inte alls så farligt med soppa i lugn takt på 90 väg.

Tycker du att V50 T5 går bra, så har du aldrig åkt en bil som går bra...  Den enda motorn till V50 som kan kallas rolig är nya D5:an... Den går fint den smile Jämför t.e.x en S60 T5 mot V50 T5 så får ni känna på skillnaden

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

huh?
10 427 Inlägg
18 juli 2009
V50 T5 original vs steg1
http://sv.bsr.se/bilder/_/PChart_x480y540_71_937585445.png
http://sv.bsr.se/products/t780/chart/

V70 T5 (260hk) original vs steg1
http://sv.bsr.se/bilder/_/PChart_x480y540_81_372905165.png
http://sv.bsr.se/products/t823/chart/

Verkar vara lite olika karaktär, kanske det Ellertz påpekar. V50 T5 ser lite "lenare" ut på papperet. tongue

187 Inlägg
18 juli 2009
Ellertz skrev:
Aker_s40 skrev:
viktore skrev:

Tycker du att V50 T5 går bra, så har du aldrig åkt en bil som går bra...  Den enda motorn till V50 som kan kallas rolig är nya D5:an... Den går fint den smile Jämför t.e.x en S60 T5 mot V50 T5 så får ni känna på skillnaden

Det är väl ingen som sagt att V50 T5 är snabbare än S60 T5? Vännen, bilen har 220hk hästkrafter och vad förväntar du dig? Att den ska köra kvartsmilen på 11s?

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 juli 2009
viktore skrev:
Ellertz skrev:
Aker_s40 skrev:

Det är väl ingen som sagt att V50 T5 är snabbare än S60 T5? Vännen, bilen har 220hk hästkrafter och vad förväntar du dig? Att den ska köra kvartsmilen på 11s?

Jag säger inte att den borde gå som om den hade 1000 hk... Men de känns inte som att det är 220 på den, Man får gasa som satan innan det händer nått överhuvudtaget. Se på diagramen som någon publicerade ovan, så ser du vilken "seg" kurva den har.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Det blev en Volvo V70 Ocean race 2.4 turbo. 2002, tack för alla hjälpen!

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

347 Inlägg
8 augusti 2009
Ellertz skrev:

hm vad har du kört för något exemplar?
Provkörde alla motormodeller på V50 när jag köpte en (blev tillslut en 1.8F för den passa bäst till våra ändamål och jag har redan en kul bil..)
Tyckte det var bra tryck i T5 och den var klart piggare än många likvärdiga bilar jag har kört förut. Skillnad mellan 170hk och T5 är väldigt stor. Törstig hann vi ju inte testa för att vi provkörde bara. Men pigg är den definitivt

230 Inlägg
8 augusti 2009
T5:an är helt klart "godkänd" med sina 220 orginal hk, men ett chip (eller mer) i den så blir det en helt annan bil!, då är det inte längre någon "gubb bil" ;-)

hade min orginal i 2 veckor innan det blev autotechs steg 3 i den. Men det var inte alls för att den var tråkig och seg att köra, utan för att det hade jag bestämmt från första början redan innan jag köpte bilen!

vill du få lite inspiration om hur den kan gå, så ta en kik på min sida, finns bla, videoklipp.

nu är dom videoklippen med den "gamla mappen" så nu är den ännu piggare.

Mvh Ville

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 augusti 2009
NeOx skrev:
Det blev en Volvo V70 Ocean race 2.4 turbo. 2002, tack för alla hjälpen!

Snygg bil, gillar färgen på dem. Nu ska vi bara se hur lång tid det tar innan folk fattar att du redan köpt en bil wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök