3407
Sök

Kupefläkten i min v70n-01:a går på av sig själv när man låst bilen.??

34 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
vad kan det vara när min kupefläkt går på av sig själv efter en stund,fast man har låst bilen o tändningen är avstängd? jag låste bilen o lyssnade en stund om den skulle gå på .men nej.sen efter en timma när jag gick ner till bilen så stod fläkten på??? nån som kan hjälpa mig?kan det vara fel å tändningslåset? el. vad kan det vara?? tacksam för svar innan jag får slut på batteriet.jag har en volvo v70 2,4t 2001.

capricorn

2 982 Inlägg
7 augusti 2009
detta är helt ok och bile ska göra så. S80N 08 går så, S80-99 gör så, s60-01a gör så när det är varmt. för att fläkta och luft i kupéen.

34 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
faan tack ska du ha,nu kan jag vara lugn.men min polare har en 04:a varför gör inte hans så? eller så kanske han aldrig har märkt det.he he tack en gång till.ha en bra helg

capricorn

Kombi-Nation
289 Inlägg
7 augusti 2009
Det är så att systemet luftar ur sig själv vid behov, inget alls som är fel.
att din polares inte går igång är bara slumpen, den har säkert gått igång utan att han märkt det...

519 Inlägg
8 augusti 2009
fläkten går igång efter ca 40min(om jag minns rätt) om det är varmt ute för att bli av med kondens som blir när ac är på,,

689 Inlägg
8 augusti 2009
Håll bara koll så den inte drar ur batteriet, har varit med om att det är fel i fläktmotståndet så dom bara går och går tills batteriet är dött tongue

176 Inlägg
13 augusti 2009
Jag har en 02 Ocean Race , det stämmer att fläckten startar efter en stund när acc,n varit på och de är jättevarmt för att minska kondens i systemet

Sök