3100
Sök

Någon som har en DMI i sin bil? Behöver lite hjälp.

7 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Köpte en sån här till min A4: http://www.autosculp.se/Shop/Index.php?sArtId=ET301010

Har kopplat in den och funkar fint ljudmässigt men den hanterar låtar från USB-minne ganska kasst. Den kan inte läsa i undermappar, alltså måste man lägga alla låtar lösa, lite jobbigt men funkar väl. Men problemet är att jag inte förstår i vilken ordning den läser dom.

Säg att man har tre album där alla är döpta efter vanlig standard t.ex "01-hakan_hellström-ramlar". Det gör att jag får 3st låtar som börjar på 01, då hamnar dom först, sen kommer alla 02 osv. och därför kommer inte albumen i ordning.. utan dom blandas vilket inte alls är bra hmm

Testade även att döpa om alla i ett album till A(01), A(02) osv och sen nästa album B(01), B(02) osv. Då hamnade alla i rätt ordning på USB-minnet och trodde dom skulle komma i ordning men det gör dom ändå inte. T.ex hade jag 5 album döpta på det sättet och då kom F(07) sist av alla. även fast det fanns upp till F(12) på minnet.

Så undrar om någon har en liknande och hur ni har gjort isåfall? Eller har nån idé på hur jag ska lägga dom för att låtarna ska komma i ordning.

360 Inlägg
20 augusti 2009
Det första som slog mig var att det kanske finns någon inställning i din stero för hur den ska läsa filerna och mapparna. Du har ingen manual eller liknande till den dära DIM-dosan?

- Andreas

7 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
M1Get skrev:
Det första som slog mig var att det kanske finns någon inställning i din stero för hur den ska läsa filerna och mapparna. Du har ingen manual eller liknande till den dära DIM-dosan?

- Andreas

Finns ingen inställning för det i stereon, DMI'n styr allting. Jo följde med manual men ingen information om det, inte heller att man kan ställa om den på något sätt.

Sök