2995
Sök

Volvo 740 vägrar starta

413 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Hej!
Min volvo 740 gle från 85 vill inte alls starta...dagen innan jag ställde in den så var jag ute och körde den en sväng och då gick det bra men sedan då jag skulle stänga av den så "blöddrade"den en skvätt sen vred jag av tändningen.
Jag har tittat gnistan och den får soppa men vill inte starta:/stifften blir blöt...om någon haft eller vet om nån som haft samma problem så är jag jätte tacksamm för svar:)

Mvh:Andreas

21 761 Inlägg
24 augusti 2009
Så det kommer både gnista och bensin?
Vill den tända till när du kör startmotorn eller är det inte minsta tendens till att tända?

374 Inlägg
24 augusti 2009
Haft liknande problem, en kass tändmodul kan ge gnista men bilen hostar bara till ibland. Låter det som att det kan stämma?

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

413 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Drönirettab :japp den får bensin och gnista men händer inget alls:/startar inte äns till.

Ricke W:det går inte igång en gång:/ska prova byta kallstartsventilen och se om det blir någon skillnad:)

1 339 Inlägg
25 augusti 2009
Pröva och se om den går på startgas, då kan ett antal tänkbara orsaker strykas.

Edit: Tror nog denna tråden hör hemma i "Generell felsökning" egentligen så du vet de till nästa gång smile.
Senast redigerat av Volvo740an (25 augusti 2009)

876 Inlägg
25 augusti 2009
Hellu... kolla förgasar membranet låster som att du har felet där!

mvh rayya

413 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Volvo740an :japp ska titta det:)om den gör det vad kan det då vara?hmm

volvoperfomanceclub:Tjabba..har insprutnngsmotorn så finns inte förgasare på den;)

406 Inlägg
25 augusti 2009
Har du kollat säkringen till "motorstyrningen"? Sitter för sig själv på uppe vid vänster fjädertorn fram.

My way or the highway? I take both sideways

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 augusti 2009
kolla så bälgen under insuget inte har lossnat smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 335 Inlägg
25 augusti 2009
Kolla relät som Pillevinken pratar om, det är de relät som styr spridarna så dom "öpnnar" Det relät gick på min bil och då fick jag liknade problem. wink

Forummoderator
26 351 Inlägg
25 augusti 2009
turboforssen För att hjälpa till lite här. Har själv pillat lite under huven på bilen för att försöka hitta felet, och bälgen är det inte. Den sitter fint smile
Senast redigerat av AirOne (25 augusti 2009)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 339 Inlägg
25 augusti 2009
addesaab skrev:
Volvo740an :japp ska titta det:)om den gör det vad kan det då vara?hmm

volvoperfomanceclub:Tjabba..har insprutnngsmotorn så finns inte förgasare på den;)

Grejen är att du kan då utesluta ett tändningsproblem.. Ett antal möjliga fel finns som har med bränslet att göra. Går den på startgas, testa då att fortsätta köra den tills den bli lite varm så att kallstartventilen inte är 100 % nödvändig dvs du kan klara dig utan den så att inte motorn dör.

Annars så är det kanske

huvudpumpen (dock inte så troligt men möjligt)
Bränsletrycksregulatorn har jag hört kan ställa till det men brukar inte riktigt ha dessa symptom
Senast redigerat av Volvo740an (25 augusti 2009)

406 Inlägg
25 augusti 2009
OphanWitehall skrev:
Kolla relät som Pillevinken pratar om, det är de relät som styr spridarna så dom "öpnnar" Det relät gick på min bil och då fick jag liknade problem. wink

Det var säkringen jag menade inte reläet.
Vid närmare eftertanke så var det fasen på en 240 jag hade som det hände. Men kolla den säkringen och reläet :)ändå vet jag.

My way or the highway? I take both sideways

Sök