3077
Sök

Bilstereo från USA

6 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
Hej! är det någon som vet hur det fungerar att köpa bilstereo från uSA? har kollat på en pioneer som i swe kostar ca 4000 (2000kr i USA). har hört att det kan vara problem med radio....någon som testat eller vet? vore tacksam för svar.

96 Inlägg
13 juli 2005
en radio i USA tar bara in ojämna desimaler som typ 99,7 Mhz men kan inte få in 99,6 Mhz så det beror ju på om dina radiokanaler som du lyssnar på har för frekvens. sen har du inte RDS på radion från USA.

99 Inlägg
13 juli 2005
Sen glöm inte att tullen tar sin beskärda del..  inte så himla stor, men dock. Frakten suger lite pengar också.. inte heller så rysligt.

Jag kan tänka mig att det är intressant för rejälare enheter, men för en vanlig under 5000 så känns det mest jobbigt. (tycker jag iaf). ...Eller om det är en speciell enhet som inte finns i Sverige, osv..

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

12 086 Inlägg
13 juli 2005
Har en polare som har en Alpine i sin bil, den är köpt i USA och på den får man inte in jämna decimaler som tobbe sa!

96 Inlägg
14 juli 2005
novaland skrev:
Sen glöm inte att tullen tar sin beskärda del..  inte så himla stor, men dock. Frakten suger lite pengar också.. inte heller så rysligt.

Jag kan tänka mig att det är intressant för rejälare enheter, men för en vanlig under 5000 så känns det mest jobbigt. (tycker jag iaf). ...Eller om det är en speciell enhet som inte finns i Sverige, osv..

tull och frakt behöver man väl inte bry sig om.... inte om man själv är på plats i usa som killen verkar vara... ska själv till usa och fulla resväskan i augusti... smile

6 Inlägg
14 juli 2005
Trådstartare
tobbe.77 skrev:
novaland skrev:

tull och frakt behöver man väl inte bry sig om.... inte om man själv är på plats i usa som killen verkar vara... ska själv till usa och fulla resväskan i augusti... smile

tack för alla tips grabbar!! jag finns i californien just nu, o stereon ja hittade är en pioneer p80 ngt...finns på shopzilla.com den e under halva priset så ja kommer nog passa på o köpa den...
om ni har andra bra tips om högtalare som ja kanske borde köpa så e det bara att skriva...tack

Sök