3361
Sök

Hjälp med att trimm volvo 945 ltt

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 augusti 2009
pukan2 skrev:
Sharky skrev:
Skit i 3" och lägg pengar på en annan kam. Orginal kam är tillverkad för att bromsa motorn över 4500 rpm genom att fylla cylindrarna med avgaser.

/Göran

3" kommer jag och en polare bygga i helgen hur som helst och det blir från turbon. men nu sitter jag och undrar bilen är ny bes och ska jag skita i katten eller ska vi svetsa på en när vi endå håller på.

Du siger att jag ska montera en annan kam, vad för kam rekommenderar du då i så fall. jag kommer som sagt va inte att byta topp eller turbo. och vart hittar jag nån som till en vettig peng kan montera den särigöst.

wg är beställd från turbomek. chipet blir till 98% en vikingchip ecotrim så du kan ladda 1,2.

tror den bästa  kombon blir en V-kam i din, bra botten å långt register.

40 Inlägg
31 augusti 2009
pukan2 skrev:
Har tröttnat på dom slöa 135hk som är i bilen. skulle villa ha en enkel och billig setupp för motorn. jag vill inte byta topp eller turbon just nu. jag har redan beställt en wastgate från turbomek så man kan ladda mer. med vad mer ska man göra. 3" avgas med 3 kisse kommer så fort tanten slutar att jobba så jävla mycket hälg.

Varför så bråttom med 3 tum? Du har ingen direkt Hemi V8.. utan en 2,3 liters 4:a lr?

Beror ju rätt mkt på hur mkt pengar som du vill lägga...

3 182 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
för att avgaset redan är paj på många ställen sen har jag redan ljuddämparna hemma.

Sök