3014
Sök

25MM fäste, dumpventil.

Saab nörd
224 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
Tjena. Vet någon var man kan få tag på ett metall/alu rör med 25 mm anslutning? Och vet någon hur tjocka silikonslangar man ska ha om man ska dra dom från gasspjället till dumpanslutningen?

Mvh Niklas

Saab For Life!

2 652 Inlägg
11 augusti 2006
slangen som går mellan insug \dump kan du köpa på OKQ8 . dom har blåa slangar .

25mm rör kan du köpa på vilken plåtfirma som helst

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
2 652 Inlägg
11 augusti 2006
vet inte vart du bor man jag kan fixa ett sådant rör till dej .

130 Inlägg
11 augusti 2006
Fk automotive har tror jag! Annars så kolla med lokala svets firman, kostar kanske en 200:-

-=//[b-6]\\=-

Saab nörd
224 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:

Okej, men det är inte så högaktuellt för tillfället. Men jag kontaktar dig när de börjar närma sig om det är okej smile

Saab For Life!

2 652 Inlägg
11 augusti 2006
olssson skrev:
bmw_z skrev:

Okej, men det är inte så högaktuellt för tillfället. Men jag kontaktar dig när de börjar närma sig om det är okej smile

ja visst ,, jag hoppas vi menar samma rör ? du menar de röret som är innan slilconslang \dump?

isf behöver du bara 3 cm rör .

Saab nörd
224 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:
olssson skrev:
bmw_z skrev:

ja visst ,, jag hoppas vi menar samma rör ? du menar de röret som är innan slilconslang \dump?

isf behöver du bara 3 cm rör .

Njae då menar vi nog inte samma. Jag hade tänkt koppla ungefär 10cm rör från gasspjället till metall röret med en 25mm anslutning på sen från metall röret tänkte jag dra silikonslang till ic´n

Saab For Life!

2 652 Inlägg
11 augusti 2006
jaha okej då förstår jag dej bättre smile
hör av dej när det är akuellt

Saab nörd
224 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:
jaha okej då förstår jag dej bättre smile
hör av dej när det är akuellt

De ska ja göra smile

Saab For Life!

Vilse i pannkakan...
28 Inlägg
13 augusti 2006
olssson skrev:
Tjena. Vet någon var man kan få tag på ett metall/alu rör med 25 mm anslutning? Och vet någon hur tjocka silikonslangar man ska ha om man ska dra dom från gasspjället till dumpanslutningen?

Bara nyfiken, är det på din Saab som du ska byta till en dumpventil? När du har en alldeles ypperlig(om den är hel dvs.) avlastningsventil på din bil! smile Man brukar generellt säga att det står pall för ca 1,5 bar.

Mvh M

Saab nörd
224 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Magnus Aero skrev:
olssson skrev:

Bara nyfiken, är det på din Saab som du ska byta till en dumpventil? När du har en alldeles ypperlig(om den är hel dvs.) avlastningsventil på din bil! smile Man brukar generellt säga att det står pall för ca 1,5 bar.

Mvh M

Nej det är en klasspolares Nissan 300Zx. Bilen på min profil är min brors som jag ska lägga ut så småningom. smile

Saab For Life!

Vilse i pannkakan...
28 Inlägg
14 augusti 2006
Ah, då är jag med! Men det e fortfarande en väldigt bra ventil wink

Sök