3882
Sök

Skyddsbur bygge svårt att få igenom bilprovningen?

59 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
fundera på att bygga i en fullskyddsbur i en bil som går på gata.
är det svårt att göra detta? hur går man till väga, försökt att få tag på något gubbe men det går ju alldrig.

någon som ha massa bra tips:D

1 291 Inlägg
13 september 2009
Buren är vettigast att bygga efter rally/racing/rallycross reglementet som finns på SBF. Du kan givetvis välja själv om du vill ha alla rör eller tom bygga in extra men grundkonstruktionen och fastsättning mot karossen är bra att läsa.

Företag som knäcker rör finns det ett par att välja bland, tex http://tms.nu/ eller http://finess.se/ Kan själv rekommendera TMS, 2500+moms för en komplett RA/RC/RY bur i sömlösa rör.

SBP vill att du regbesiktar bilen med bur samt att du relativt enkelt ska komma i och ur samt inte kunna skada dig på buren (buntning och ev. avbärare i taket)

59 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
jag har en fullbur ståendes, men det jag fundera över är om bilprovningen är mycke grininga över sånt men de kanske går bra ändå? bygget är inge problem.

KHRacing
13 september 2009
visa oss bilder på buren & en skiss på hur du tänkt dig den.

se mit bur som exempel på vad jag fått registrerat som bur av AB SBP.

Men i många många fall så vill inte SBP godkänna toyotastaget samt hjälmkrossarstaget alls - bästa är att snacka med den pewrsonen på din station som har hand om regbesiktningen utav burar, visa han bieln innan bygget samt lite skisser & se vad han säger.

mvh K

59 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
visa oss bilder på buren & en skiss på hur du tänkt dig den.

se mit bur som exempel på vad jag fått registrerat som bur av AB SBP.

Men i många många fall så vill inte SBP godkänna toyotastaget samt hjälmkrossarstaget alls - bästa är att snacka med den pewrsonen på din station som har hand om regbesiktningen utav burar, visa han bieln innan bygget samt lite skisser & se vad han säger.

mvh K

big_smile å det låter mycke bra och troligt. jaa jo jag kan försöka lägga in lite bilder även som jag tänkt det roll mvg Gurra

Sök