Har en kompis med en 87:as 740 med b230k(T-kam) , och han vill gärna att den ska gå bättre men vill inte lägga ut flera tusen, och då tänkte jag att jag har ju en M-kam i källaren och då undrar jag om det kommer gå bättre eller sämmre med den i? eller skulle det funka med en ''Måne7 kamaxel''?
Är tacksam för seriösa svar!
MVH: Tommy
Senast redigerat av tommy_volvo (17 september 2009)
M-kammen är ingen dålig kam för både min,pappas och några kompisars 740i 1989 och nyare med m-kam drar fint ifrån 2500rpm-5500rpm inte som dom flesta säger att dom är död över 3000. men den kanske inte skulle bete sig så i en k-motor?
ne jag tycker inte heller den är nå bra men det är ju inte min bil det är ju en polares så jag behöver inte bry mig över de:P
vad är du för kompis då? behöver inte bry mig?.. ska du ljuga och säga att den är värsting kam, men egentligen är den nästan sämre än orginal?.. snällt
när ni inte har nått vettigt att säga behöver ni inte skriva..... och jag ställde en enkel fråga och det var om m-kammen skulle funka i en k-motor och enligt specifikationer är den strået vassare en t-kammen......... och då kan ni svara på det istället.
M-kammen är ingen dålig kam för både min,pappas och några kompisars 740i 1989 och nyare med m-kam drar fint ifrån 2500rpm-5500rpm inte som dom flesta säger att dom är död över 3000. men den kanske inte skulle bete sig så i en k-motor?
Alla B230F-bilar med M-kam jag kört slakar då av rejält så fort man får upp varvet lite. Ger definitivt ingen inspiration att fortsätta gasa iallafall.
Jämför med B230E med V-kam så märker man skillnad direkt