3482
Sök

V6 opel omega.

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#1
Hur kommer man lättast åt fördelarlocket på en 96- omega 2,5 v6? locket sitter mellan torpedvägg och motor, bort me insug och hela paketet eller bort me avgasröret på ena sidan motorn o komma åt underifrån?

Tack på förhand


301 Inlägg
17 september 2009
#2
finns inget lock på den...
kablarna sitter rätt på spolarna...
det går att komma å den utan att demontera insug.. lite beroende på vad du ska göra bara..
byta kablar går bra men inte byta spolar...

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#3
Tror det är en lucka på vänster sida uppe vid plasten som man kan öppna upp å ta det det hållet men är ej hundra men tror det ska vara det.

:lol

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#4
köpte bilen nyligen åkte nån vecka till bilen börja bli klen, den glappa mellan att gå på 5-6 cylindrar, sen sluta den helt på dom 2 inre cylindrarna, men fan ja kommer inte åt alls till "spolarna" skiten sitter lite på häger sida om motorn men ja kommer fan inte åt,


Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#5
Ja det är trångt så satans där bakom men låter nästan som du har något bekymmer med tändningen.. om du plockar bort plasten som sitter neranför framrutan så tror jag du ska hitta en lucka i plasten så du kommer åt det är nog trångt men man ska slippa plocka ner halva motorn har jag fått förklarat.

:lol

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#6
Okej tack ja ska kolla imorn hur det ser ut, men om det nu är spolar på varje kabel, så blir det vell överbelastning på dom andra om 2 dör? ja har hört om en pajar så pajjar alla andra strax efter varandra, fan det låter ju......äh det blir nog bra big_smile


Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#7
ja det vanligaste är att om någon spole går så brukar dom andra oxå snart paja men har bara bytt 2 på tjejens bil å dom andra har funkat felfritt i 2 år nu så det bästa är väl bara å testa å byta dom 2 till å börja med å samtidigt byta tändkablarna å hoppas på det bästa för tror ej det är så billigt tyvär.

:lol

301 Inlägg
17 september 2009
#8
det vanligaste på dessa motorer när det misständer är att ventilkåporna läcker och fyller tändstifthålen med olja..

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#9
ah men det gör det på denna på ena sidan så där har ja blåst rent me lufttryck o köpt nya tändstift, får ingen gnista på stiften på dom 2 längst mot torpedväggen,


Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#10
det låter som spolarna har gett sig. har bilen gått långt?

:lol

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#11
vet inte till 100% hur långt den gått, men inte så mkt typ...16-18 tusen bil


Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#12
Det är ju ej så farligt långt för en sådan.. du får lägga upp lite bilder på den ju omegorna är ju grymma:-)

:lol

34 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#13
den är stor som fan, det är ju kombi så¨klart, den är halvdann hela bilden, framlycktorna ser ut att legat i vatten i 23 år, matta o grumliga, vet inte om man kan dela på dom o göra rent glaset invändigt, någon som sitter på ett par fälgar till min racer btw?


Mr Roy
86 Inlägg
17 september 2009
#14
Ja dom är ej små dom kombibilarna  går å lasta in mycket grejer i dom:-)  ja lycktorna är ett bekymmer på omegorna är vanligt det blir en 2 på dom på bilprovningen men finns ju mycket snyggare än original å köpa på blocket:-)

:lol


Sök