2851
Sök

*hjälp!, funderar på att turbo konvertera min bmw 518.

38 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
#21
racing-jimpa skrev:
Låter som ett bättre alternativ släng i en m5 motor lr nåt ist tongue

mjaee blir nog snarare en 535 i sånt fall.

So Far, So Good.

SO FUCKING WHAT!

Tunnelmaster
348 Inlägg
13 augusti 2006
#22
Kolla på autopower, finns dom som säljer beg turbokitt.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

2 652 Inlägg
19 augusti 2006
#23
MeloveGolf skrev:
bmw_z skrev:
MeloveGolf skrev:

6000Kr lösningen kommer inte hålla länge.....ska du ha en "Lyckad" eller "Bra" konvertering som ger dig hållbarhet och kraft går det lös på 40-60.000Kr....du bör även ha en hel del erfarenhet av motorer....

är det vad du läst eller vad du hört?
givetvis blir allt bättre med ett sprut \stor turbo riktigt grenrör , stor Ic mm men det här handlar inte om en sådan konvertering utan den billigare varianten som FUNGERAR har själv gjort det på 2 bilar

Hmm....lösning med gammla slangar här,Gammal ic där, Gammal saab 9000 turbo osv funkar!
Frågan hur länge det håller? Det blir inte värst seriöst ger inte lika många hästar som en RIKTIG konvertering skulle göra dvs använda ny turbo ny intercooler nya slangar och ett riktigt sprut det handlar inte om STOR turbo eller DYRT /VÄRSTING sprut utan om att det håller,funkar och att man
inte behöver känna sig orolig för att slangar ska lossna/Gå sönder likaså om man har nyare turbo som man vet inte rasar efter 30 min....sen har man ju andra faktorer att ställa sig på:
Håller stakar/Kolvar? Håller Topp packningen? Får min motor tillräckligt med soppa?

jo det är klart de hålelr bättre med nya saker . men eftersom de handla om en billig konvertering så är det ett bra satt att göra.


ja den är även fel konstruerad på m20 . högt kamaxeltryck .
och välldigt vanligt att toppen spricker på dom . men det finns saker man kan göra för att förhindre sprickor


Sök