3706
Sök

Dell-dator?

86 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
Är på gång till att köpa ny dator o har hittat en dell som verkar bra, men ja vill höra lite erfarenheter från dell datorer o deras support mm?

BMW - När du älskar att köra!!

Rally ludde
213 Inlägg
20 augusti 2006
Deras support är mkt bra och datorerna håller en hög kvalitet enligt mig...

////////RallyLudde////////

217 Inlägg
20 augusti 2006
köp en dell dom håller skitbra

Zoom Zoom
381 Inlägg
20 augusti 2006
jag har haft min dell dator i 2 år nu
och har inte haft några problem än big_smile

Power is Nothing Without Control

Fartdåre
286 Inlägg
20 augusti 2006
Har också Dell och hade bara problem en gång då ja inte kunde få datorn att starta upp från "Dell loggan", den ville inte fortsätta därifrån. Så jag ringde support och hon bad mig göra några tester och så men när ingenting funkade hämtade de upp datorn efter några dagar och jag fick tillbaka den veckan efter med nytt moderkort smile

166 Inlägg
20 augusti 2006
Har haft våran dell nu i snart två år och den har funkat shitbra hade bara ett problem en gång med grafikkortet och då ringde vi och dom skickade ett nytt.  Rekomenderar dom starkt.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
20 augusti 2006
Som ala andra säger har dom kanon support.. Har haft ett gäng olika datorer och dom har funkat kanon..

Herr
1 722 Inlägg
20 augusti 2006
Dell har bra och prisvärda datorer vad jag har hört.
Men att bygga eget är att rekomendera, då du har lite mer valmöjligheter och möjlighet att uppgradera datorn lättare på längre sikt:) fast är du ingen datahakker så är väl dell ett bra andra alternativ! :> gl

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
20 augusti 2006
Okej, nu kommer jag med dålig info då, men någon ska ju göra de också.
Jag har haft ruskiga problem med min dator. har haft den i 2,5år nu,
först gick nätdelen sönder. Sen gick 2 skärmar sönder, moderkortet, och till sist grafikkortet.

Nätdelen fixade jag själv.
Skärmarna kom hem skickade till dörren (I två omgångar då den första jag fick i utbyte va kass.)
Moderkortet fick dom byta och de roliga va att jag fick vänta typ 3veckor på att den skulle bli klar, när jag fick tillbaks den så funkade den i ca 20min. Dom hade lyckats paja grafikkortet, typ knäckt de eller nått. Skit samma dom skickade dit en kille som fixade de på plats,
samma kille fick även rätta till ett misstag som Dell hade gjort, när dom bytte moderkortet så bytte dom även processor.... Till en långsammare *suck*

Efter de så har den funkat skit bra. Så trots alla problem kan jag varmt rekommendera Dell.
Senast redigerat av Turbo_A4 (20 augusti 2006)

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

677 Inlägg
20 augusti 2006
Sen finns det ju 1000 lappar att tjäna om du bygger den själv eller ber nån data polare att göra det.

517 Inlägg
20 augusti 2006
När det gäller bärbara datorer som jag själv precis har beställt en, ligger dell efter lite när det gäller prestandan i samma prisklass som t.ex. Asus eller Acer... Att dom kommer hem till dej och lagar datorn är ett stort plus om den nu skulle gå isönder..

/Martin - Wolfsburg GTI

464 Inlägg
20 augusti 2006
Tycker inte att man tjänar direkt på bygga eget idag då många som tex dell börjar ha riktigt bra och billiga datorer men som någon tidigare skrev bygger man själv så får man de delar man vill ha å det är riktigt smidigt å byta å uppgradera med tiden.

Direktör
305 Inlägg
20 augusti 2006
Jag sysslar mycket med datorer.... Att bygga sin egen dator är det optimala för att få det man vill ha och det datorn ska användas till om man inte enbart ska ha den för att chatta på msn, då kan man köpa en billig en i butik...... Dell har bra produkter och bra service, det kan man inte neka till..... däremot så kan jag inte hålla med om att deras datorer håller bättre då det inte är datorerna i sig som strular utan virus och användning av datan..... En data går välldigt sällan sönder om man inte slänger den i backen, vanligaste är att man får buggar eller virus i systemet som kan på verka prestandan men att en hårdisk eller delar i datan går sönder är sällsynt.... för att gardera sig bäst är det bra att köra på 2 hård diskar då det är lätt och formatera om datan om det skulle börja strula så man lätt kan spara ner det man måste ha kvar..... själv bygger jag mina datorer efter mina behov och vad jag tänkt använda dom till..... Mvh Alex

Speed limit are only for pussy

464 Inlägg
21 augusti 2006
jag bygger också mina datorer. Ser själv mycket på film å lyssna mycket på musik. Blir en del spelande dock mindre än förut, orkar inte sitta 18h om dygnet nu mera.

Så mycket hårdisk's utrymme å bra grafik är sådant som jag behöver men som Nallen_sthlm skrev sysslar man med  kontor, surfa på nätet chatta och sådant så behöver man inte den allra kraftigaste datorn.

273 Inlägg
21 augusti 2006
Har också en Dell som funkar skitbra. Skulle inte tveka att köpa en Dell igen.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 augusti 2006
Själv bara bra erfarenheter av dell men man har hört mycket också.

Har bara kört med Acer när jag köper bärbara men nu senast behöve jag ett litet bärbart monster och tog ifrån Dell och det funkade bra hela vägen.

När det gäller stationära så kan de vara ok som "bruksdator" men ska du ha prestanda och upp i klass så är Dell duktiga på att ta betalt, så Dell stationära blir det ingen för mig.

Rekomenderar Komplett.se och dustin.se annars om du ska plocka själv.. Kanonsupport och kunniga det jag fått erfara, plockat ihop 10-12 datorer ifrån dem totalt och en till på väg nu, ALDRIG problem med dem.

Men nästa bärbara kommer nog inte bli en Dell, inget negativt så men andra börjar fixa trevliga datorer i Hi-end-klassen nu till bättre priser...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Brum säger bilen.
394 Inlägg
21 augusti 2006
För att bryta trenden så är Dell det största skit/snik byggda datorerna jag någonsin sätt wink
På jobbet har vi köpt in "a shit load" med datorer och fan minst var tionde är fel på.. bygg kvaliten är usel. Vanliga fel är tex. DVD läsarna som håller ruskigt ojämn kvalite, Starknapparna går sönder väldig lätt, Konstiga "häng"som inte löser sig för en man lyfter på minnes stickor osv..
En annan grej som är helt sjukt är att moderkorten på de burkar vi köppte har två kontakter för sata om man kolla i bios men om man kollar på moderkorter så har dom inte lött dit den ena pga av att det bara siter en disk orginal.. jag menar hallå?  Sen har dom kommigt dåligt i diverse tester jag läst oxå..  Sen så servicen gillar jag inte heller Vi har ett så kallat guld avtal med dell och det är skitt jobbigt att ringa och felanmäla nått..  typ jag ringer och säger att moderkortet är dött. så måste jag sitta i luren men nmån fåne i 30min och försöka lösa detta över telefonen trots att det är på platsen garant på grejrna... skit jobbigt.. kom och fixa skiten så jag slipper bry mig.. vi betalar ju för de..  Ja jag blir nog ingen Dell köpare iallfall smile men det kan ju vara nått med dom modellerna vi kör med oxå..
Köp HP.. Funkar helt ok..
Senast redigerat av Psychotic (21 augusti 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

677 Inlägg
21 augusti 2006
De har alltså fortfarande problem med skärmarna!?

Jag har hört i flera års tid att de som köpt Dell datorer fått byta ut skärmarna pga att dom bara slocknar.

Sök