3613
Sök

Garaget.org = Tjuvarnas paradis?

55 Inlägg
13 april 2005
Humlan skrev:
Finns nästan inget som är så avskräckande mot stöld av bilen som en rattkrycka, dessutom har en del försäkringsbolag ingen självrisk om man har den. Mot inbrott kan man skydda sig men då är det siren och blinkande lampor som hjälper men där finns ju inga garantier, vill dom in så tar dom sig in och fort går det också. Folk har blivit så härdade mot billarm numera så nästan ingen vänder sig om ens om en bil börjar föra oväsen.

Vill dom ha bilen tar dom den på något sätt, smidigaste sättet att sno en bil på idag är ju helt enkelt att råna ägaren på nycklarna och kasta ut honom ur bilen. Då slipper man ju larm och allt annat tasande och meckande för att få igång den.

Ordentligt larm med GPS och sms till ägaren kan nog vara en vettig investering om man har en lite dyrare bil. Men är det nån som vet vad dom håller på med så räcker det inte med GPS / sms larm heller tyvärr..
Senast redigerat av Linus-TT (13 april 2005)

122 Inlägg
13 april 2005
CoreX skrev:
Tjenna..
En tanke slog mig idag... Är det verkligen så lämpligt att lägga ut bilder på sin bil o skriva info om den.. Jag menar folk kan ju sitter här o spana bilar som de sedan ger sig på.. Alla städer har ju sina ställen där man gärna kör en fredagkväll eller nåt.. Då är det ju inte svårt o veta vart bilen i fråga tar vägen?...

Bara en tanke..

jo det e sant.
men om man inte visar regg plåtar och tar det lite lugnt med sitt namn, helt enkelt inte skylta för mycket så e det nog lugnt.

så jag håller med dom ovanför smile

Nallen,
No real power just turbo shit...

12 Inlägg
13 april 2005
Så länge man har suddad regplåt tror jag inte det ökar stöldrisken så mycket.
Styvfarsans Ford Sierra som inte ens har stereo har haft 5-6 inbrott de senaste två åren. Ingen gång har de lyckats ta bilen eller något i den. Den finns inte ute nånstans på nätet och den har inga dekaler eller sånt. Så det kvittar nog om den ligger på nätet eller inte (om man har suddad regplåt såklart.).

55 Inlägg
14 april 2005
Zagato skrev:
Styvfarsans Ford Sierra som inte ens har stereo har haft 5-6 inbrott de senaste två åren. Ingen gång har de lyckats ta bilen eller något i den. Den finns inte ute nånstans på nätet och den har inga dekaler eller sånt. Så det kvittar nog om den ligger på nätet eller inte (om man har suddad regplåt såklart.).

Det kan ju ha att göra med att vilken 13åring som helst till vilken pundare som helst kan öppna en ford sierra med alltifrån en nyckeln, skruvmejsel eller träpinne..

har en seirra som vinterbil som jag lyckats låsa in nycklarna i ett antal gånger så jag har erfarenhet!

86 Inlägg
14 april 2005
ja jag har då gjort mitt iaf

GPS modul samt div små justeringar.

kan de ta bilen nu så ta den.

jag har gjort vad jag kan

sedan är den helförsäkrad samt full dokumenterad

WoX

12 Inlägg
14 april 2005
Linus-TT skrev:
Zagato skrev:

Det kan ju ha att göra med att vilken 13åring som helst till vilken pundare som helst kan öppna en ford sierra med alltifrån en nyckeln, skruvmejsel eller träpinne..

har en seirra som vinterbil som jag lyckats låsa in nycklarna i ett antal gånger så jag har erfarenhet!

I så fall är de som gjort det på styvfarsans Sierra väldigt klantiga. För de har krossat rutor nån gång och förstört en massa men inte lyckats sno något.

Men det stämmer kanske som du säger att den är lätt att öppna utan nycklar, jag har aldrig försökt :-)

47 Inlägg
14 april 2005
Man har ju iaf larmad bil med inbyggd imobilizer i nyckeln, borde ju försvåra en del.

Bmw Alpina B3 3.3

Moderator+
1 081 Inlägg
14 april 2005
Ja eller så åker tjuvarna till valfri bilträff där dom verkligen kan spana ut ett lämpligt "offer". Eller så åker dom till parkeringen utanför den lokala ica-butiken.

Ptja jag vet inte vad man ska göra för att skydda dig, låsa in bilen är nog enda alternativet. Att visa bilen på garaget tror jag faktiskt inte ger någon märkbart ökad stöldrisk för någon.

mvh

Vem jag?

1 489 Inlägg
14 april 2005
carnageman skrev:
Till dom som inte suddar reggen på skyltarna kan jag bara säga: skyll er själva! ett sms till 71456 sen vet tjuven vart ägaren till bilen bor och vad denne heter...

Om inte annat vet dom det nu roll

• Även den starka måste ta i när han skiter

Administratör
11 911 Inlägg
15 april 2005
MarcusL skrev:
carnageman skrev:
Till dom som inte suddar reggen på skyltarna kan jag bara säga: skyll er själva! ett sms till 71456 sen vet tjuven vart ägaren till bilen bor och vad denne heter...

Om inte annat vet dom det nu roll

Tycker själv att det där med att sudda regnummer pga stöldrisk är lite obefogat. Ska man hålla registreingsnummret hemligt kan man ju inte ens åka ute på vägarna. Suddar jag regnummret nånstans så är det bara för att jag vill vara anonym av nån anledning, knappast för att minska stöldrisken iallafall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

305 Inlägg
15 april 2005
ingen som har sett Robocop filmerna när billarmet sätter flera tusen volt i den som försöker sno bilen.
Och när man själv kommer tillabka ligger där en grillad pundare.
Så skulle det vara, blir vi av med lite idioter också.

111 Inlägg
15 april 2005
Bor ju i skogen och har ju en bil som inte är så vanlig i styling och billjudsvägar så tror jag har de rätt så lungt men som sagt.. man bör ta bort regnr. om man lägger upp bilder på internet.. inte bara på denna sida utan överallt. Är en väldigt billig försäkring så att säga smile

Mvh

Anders Karlsson

224 Inlägg
15 april 2005
Haha* Då är det bra o ha en 740 -dom finns för många av....hehe*

Ford Focus ST-Line 2018

Najs
15 april 2005
varför inte täcka för nr plåten på bilderna?

4 554 Inlägg
15 april 2005
CoreX skrev:
Låter ju inte helt orimligt.. Men en sak som är säker att att MDS stripen i bakrutan skall bort hehe.. Kan ju lika gärna skriva "kom o ta mig"

haha jag hade inte rört din bil:Dmds stripar skrämmer mej mer:D

fullt ös medvetslös
122 Inlägg
15 april 2005
ge inte folk en massa idéer om hur, var, när dom ska byta sig in eller sno nåt..

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
det är sant att bmw forum hade problem med det för ett par år sen .

alla bilar som hade beteckning M blev stulna eller försök till stöld .
även en massa fälgar \angeleyes försvann tydligen.

oftat var det M3\m5 som blev utsatta-

det är klart att det finns en chans speciellt om man har en ovanlig\extrem bil .

någon som vet vart man kan få tag på Gps larm så man hela tiden ser vart bilen är på väg ?
skulle vart guld värt nu när det stjäls så mkt bilar .

frågan är vad ett sådant larm kostar

4 571 Inlägg
22 augusti 2006
Grattis precision du har lyckats svara på en över 1,5 år gammal tråd!

Ett hett tips är att kolla datum för senaste posten innan ni skriver i en framsökt tråd

Hänglås

Sök