3163
Sök

Byta stereo från original i Audi A4

7 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Tänkte byta stereon från original i min A4 '03, men har inte mycket koll på sakerna. Har Audi Concert-ljudsystemet som jag tror har ett slutsteg till högtalarna och en baslåda? Har även en JVC KD-G441 liggandes. Kommer den klara av att dra allt? Tillräckligt med kanaler osv? Vad för kablage behöver jag köpa till?
Senast redigerat av Dylan (3 juni 2009)

yrkeschaufför
709 Inlägg
3 juni 2009
jag har inte mycket att tilläga mer än att jag hoppas du har orginal nycklarna till orginal sterion ..
jag och en kompis höll på 2 timmar innan vi bröt ot sterion bara för att få ut den med stor skruv mejslar ..
den fungerar inte i dagens läge _tongue

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

28 Inlägg
3 juni 2009
Concerto stereon troligen ordinarie Iso kablage som driver framdörrerna. Originalsteget driver basen + bakdörrarna.  Isf. behöver du att köpa et aktivt kablage.

MVH  Frode

www.stetsom.se
www.ljudgaragen.se
Bilstereo & HiFI butik sedan-1992

7 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Ok tack smile I denna tråden står det:

-"har hört någonstans att de kan bli problem med den aktiva subwofern som sitter i bagagen om man byter till eftermarknadsstereo, någon som kan bekräfta eller dementera?"

-"Ja du måste köpa en speciell adapter finns på typ brl och kostar ca 1000:- "

Stämmer det? Hur mycket måste man lägga ut för att kunna använda allt som det ska?

Funderar annars på att sätta i en sån här men då får man inga ID3-taggat vilket är lite drygt hmm Övertala mig gärna att det inte är så krångligt att sätta i en icke-orginal tongue

452 Inlägg
4 juni 2009
Dylan skrev:
Ok tack smile I denna tråden står det:

-"har hört någonstans att de kan bli problem med den aktiva subwofern som sitter i bagagen om man byter till eftermarknadsstereo, någon som kan bekräfta eller dementera?"

-"Ja du måste köpa en speciell adapter finns på typ brl och kostar ca 1000:- "

Stämmer det? Hur mycket måste man lägga ut för att kunna använda allt som det ska?

Funderar annars på att sätta i en sån här men då får man inga ID3-taggat vilket är lite drygt hmm Övertala mig gärna att det inte är så krångligt att sätta i en icke-orginal tongue

Några 1000kr kostar inte det kablaget för aktiva bakhögtalare, det vi har kostar 295kr

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

jobbar påre
751 Inlägg
4 juni 2009
de är väl liknande bose system? de finns å köpa adaptrar som sitter direkt på isokontakten och dessa kostar då ungefär 500kr

7 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
de är väl liknande bose system? de finns å köpa adaptrar som sitter direkt på isokontakten och dessa kostar då ungefär 500kr

Ok, och det är allt som behövs då alltså? Läst mycket om folk som fått ut allt ljud i alla högtalare, eller väldigt låg volym, vinande i högtalare osv efter att ha bytt stereo i detta systemet men kanske bara beror på fel adaptrar. Kanske kolla med nån bilstereoaffär i närheten.
Senast redigerat av Dylan (4 juni 2009)

6 Inlägg
6 oktober 2009
Tjena håller nu på att leta en kontakt från "audi's orginal kablar" dvs dom som sitter på en audi a4 s-line -07 (bose ljud) till en kenwood DDX5022. Skriv gärna förslag på hur jag kan göra för att få den att fungera samt länk på sida för kontakter/adaptrar.

MVH Robban

jobbar påre
751 Inlägg
6 oktober 2009
Dylan skrev:
Pro_fxr skrev:

Ok, och det är allt som behövs då alltså? Läst mycket om folk som fått ut allt ljud i alla högtalare, eller väldigt låg volym, vinande i högtalare osv efter att ha bytt stereo i detta systemet men kanske bara beror på fel adaptrar. Kanske kolla med nån bilstereoaffär i närheten.

nmjaa du köper bara adaptern:) Köp den som du kopplar in i lågnivåån...så får du bäst ljud.. funkar då klockrent

jobbar påre
751 Inlägg
6 oktober 2009
Roberto_C skrev:
Tjena håller nu på att leta en kontakt från "audi's orginal kablar" dvs dom som sitter på en audi a4 s-line -07 (bose ljud) till en kenwood DDX5022. Skriv gärna förslag på hur jag kan göra för att få den att fungera samt länk på sida för kontakter/adaptrar.

MVH Robban

Robban.ring å fråga gubben på Bilcentrum i kiruna..han har den där adaptern ja snackar om... säg att den ska kopplas in i lågnivå..

6 Inlägg
7 oktober 2009
Okej det ska jag göra! tack så mycket!

6 Inlägg
7 oktober 2009
Men lågnivån är bara till basen eller? vill ha en adapter som passar från mitt kablage, så jag får ström, ljud fram, bak och sub, aux ingång, usb ingång. Sen gärna att navigatorn funkar. strunta samma om radio och antenn. någon som har bra förslag på kablage så jag slipper klippa och skarva så mycket. Orkar inte onödigt jobb.

MVH Robban

Sök