3383
Sök

Svänghjulsgivare och tändning? audi 200 turbo

352 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Hej!
Jo det är såhär att i somras bytte jag växellåda från en automat till en manuell och därmed fick byta svänghjul o hela paketet.

Efter allt så fick jag byta fördelare pga att hallgivaren gick sönder.
Och nu får jag inte ihop detta för den misständer halft som halft.

Min fråga är då om svänghjulet mellan en automat(från 86) och en manuell(modellen nyare 89 och uppåt utan svänghjulsgivare) har väldigt olika tändlägen för svänghjulsgivaren? för det spelar ingen roll om hur jag ställer fördelaren så misständer den halft som halft ändå.

Tacksam för svar!
/Polaren

1 513 Inlägg
16 oktober 2009
nej de kan jag aldrig tänka mig att de skulle skilja där men har du satt svänghjulet rätt?(nu vet inte jag om de går att vrida eller int) e den nya fördelaren hel??? provat med en annan?? provat byta vevaxelgivaren?

273 Inlägg
16 oktober 2009
hmm är inte audi 200 automat som dom flesta automat audis att automat lådan har ett styrdon ? det styrdonet prata ju med motorstyrdonet .. klipper du bara bort automalåde styrdonet eller liknande kommer blil att gå som en röv tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

352 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
nä det går endast sätta svänghjulet på ett sätt, satt o prova alla möjliga sätt när vi montera på skiten och det passa endast på ett sätt.
har även provat en annan fördelare som inte ens är samma nr på men den är likadan. och givare skulle jag gärna prova testa en annan men de är rätt dyra även på skrotar och har redan kastat ut en o annan slant =P

Det där med lådan har jag ingen aning om iaf, den fungera ju när vi montera ihop allt sen råka hallgivaren i fördelaren gå sönder(kontakt gick av och sladd glappa) så fick köpa en ny och den gick aldrig rent pga att jag saknade komp i 5e cyllen men det är åtgärdat nu och provat komptest men hittar inga fel just nu?!

ingen som vet ifall det ställer in sig självt med tändning på de där? för jag kan vrida i stort sett ett kvarts varv på fördelaren utan att motorn reagerar och har testat ställa med såntdär instrument för stt ställa tändning men märket verkar inte vilja röra sig?

Sök