3426
Sök

Montera motorvärmare i en bil som inte är utrustad med det?

86 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
på min a4 finns det ingen motorvärmare...skulle ju egentligen behöva det i en norrländsk vinter..
kan man montera det själv eller är det avancerat och krångligt?
dyrt?

FreddeK
17 oktober 2009
Hej ska du dra hela systemet med kupeuttag också? att dra kablarna är en barnlek men att montera en doppvärmare kan bli dyrt om man gör det fel. Men jag har själv aldrig gjort det men vet dem som fått det att läcka osv. Men dra alla kablarna och sen låt någon som kan det montera doppvärmaren=)

86 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
FreddeK skrev:
Hej ska du dra hela systemet med kupeuttag också? att dra kablarna är en barnlek men att montera en doppvärmare kan bli dyrt om man gör det fel. Men jag har själv aldrig gjort det men vet dem som fått det att läcka osv. Men dra alla kablarna och sen låt någon som kan det montera doppvärmaren=)

det beror på vad det kostar, men kupevärmare är inte lika viktigt, huvudsaken jag har motorvärmare i första hand. vad kan det kosta att köpa en sån då?
och sen vad tror du arbetet kostar?

FreddeK
17 oktober 2009
vet ej riktigt vad det kan kosta men kika på mekonomen.se...skriv ditt regnummer, gå in på tillbehör och sen in på tillbehör inre. men skulle gissa att delarna kostar runt 3000kr och att få det monterat kanske en tusing eller två....ja svårt att sätta pris. Men du ska ha den lilla kontakten, den stora samlar bara is och snö.

86 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
okej ska kika på det:)

Sök