3200
Sök

Rimligt att betala när man bor hemma?

555 Inlägg
27 augusti 2006
mrcelica skrev:
lanred skrev:
bantekniker

Vad gör en bantekniker ? Måste vara ritigt högkvalificerat när lönen ligger runt 45-50k före skatt i månaden....  Så mycket tjänar inte en civilingenjör i början. Beskriv gärna yrket, måste skola om mig om man lyfter sådan lön, stackars jag får slita som fan för 18k efter skatt !!! smile

det är två saker som gör att man tjänar så mycket,
1. man måste flytta runt hela tiden för man jobbar på olika ställen (dvs du kommer bara träffa dina nära och kära på helger om du vill köra hem osv)

2. du måste bo i husvagn för bara det får man typ 7000 mer

jag vet inte riktigt vad man gör EXAKT men man underhåller järnvägar i sverige, och bygger ut osv, men jag ljuger inte för att jag har sett min polares lönekuvert och där stod det siffror kring 25xxx efter skatt...

det som är så jäkla bra med det är att man behöver bara ett års utbildning..
Senast redigerat av lanred (27 augusti 2006)

1 639 Inlägg
27 augusti 2006
Usch, pengar är inte allt, surt att ligge ute i veckorna...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

555 Inlägg
27 augusti 2006
jo det jag menar, men man tjänar jävligt bra och pengar behöver jag just nu för att köpa en bil och spara lite så jag kan plugga vidare senare i livet

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
27 augusti 2006
R_Weber skrev:
Betalar 10% av min nettolön....blir mellan 1000 - 1400 kr/månad.  Då betalar jag bara mobiltelefonpengar, bil och nöjen själv...

har samma system hemma. fasst mitt landar för de mesta på 2200 till 2500 i månaden.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

12 086 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
15-25 tusen efter skatt? fan vad är de med er.. har ni alla haft turfen med på intervjuer.. jag gör knappt 13 efter skatt.. iofs mitt första jobb!
Senast redigerat av JapMax (28 augusti 2006)

dARKiE
5 031 Inlägg
27 augusti 2006
JapMax skrev:
15-25 tusen efter skatt? fan vad är de med er.. har ni alla haft turfen med på intervjuer.. jag gör knappt 13 skatt.. iofs mitt första jobb!

VI ligger ute i andra städer och får traktamente kanske ;D själv "resemontör" dock bara 3 dagar till, då jag blev uppsagd pga brist på arbete. suck. så nu blir det å leva snålt igen smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 augusti 2006
jag får mellan 10-13000 i månaden efter skatt och betalar 2000 hemma

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
28 augusti 2006
JapMax skrev:
15-25 tusen efter skatt? fan vad är de med er.. har ni alla haft turfen med på intervjuer.. jag gör knappt 13 skatt.. iofs mitt första jobb!

kör lastbil med ganska många övernattningar, dom är skattefria vettu.

4 nätter gånger 4 veckor = 16 dagar gånger 200kr. trevliga pengar de, kan bli lite problem med hygienen ibland bara om man råkar stanna på ett ställe som saknar dusch. tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

555 Inlägg
28 augusti 2006
Lucifer84 skrev:
JapMax skrev:

kör lastbil med ganska många övernattningar, dom är skattefria vettu.

4 nätter gånger 4 veckor = 16 dagar gånger 200kr. trevliga pengar de, kan bli lite problem med hygienen ibland bara om man råkar stanna på ett ställe som saknar dusch. tongue

du menar gånger 2000, annars har du en lön på 3200 tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 augusti 2006
JapMax skrev:
15-25 tusen efter skatt? fan vad är de med er.. har ni alla haft turfen med på intervjuer.. jag gör knappt 13 efter skatt.. iofs mitt första jobb!

Intervju? Sånt har man inte tid med. hade turen att bli utringd till mitt första jobb, 42k i grundlön, duger som förstalön för en som hoppade av gymnasiet 20år smile

Har dock bytt nu så jobbar inte fulltid

Hade jag bott kvar hemma då hade man väl lagt lite pengar till det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

10 287 Inlägg
28 augusti 2006
"Vart har du din Ipod? - Jag vet inte, jag tror jag tappade den igår"

Det är min yngsta dotter, 19 år, som inte har några problem att jobba heltid bara hon orkar. Det är klart att hon skall ha möjlighet att resa, handla och ha det bra, men det finns en gräns som för mig ligger nån stans i det faktum att hon har råd att tappa bort en Ipod utan att bry sig.
Då skall man betala hemma och på något sätt lära sig sakers värde innan man hamnar ute verkliga livet och inser hur dyrt allting är.
Klart jag bryr mig om mina barn men att subventionera vad som helst - nej tack.

Så jag håller med Feffy.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök