3366
Sök

Borttappadde bilnycklar, hur ersätter man?

16 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
Hej gott folk.

Har råkat tappa bort larmdosan till bilen, däremot har jag kvar en nyckel så att jag kan låsa upp den.
Frågan är, är det någon som vet hur mycket det kommer kosta att skaffa en ny nyckel med tillhörande dosa (gärna en extra också) ? Kommer jag få byta hela låset eller larmet? Och hur fasen ska jag få kört bilen till verkstaden?

blacken
26 oktober 2009
Åk till den berörda återförsäljaren av din bil. ta med leg och regbevis, och be att dom tar fram en ny nyckel till din bil..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 oktober 2009
det är väl bara att köpa ny larm dosa å koda om den

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 853 Inlägg
26 oktober 2009
Beror väll på lite vad det är för bil men man måste ju koda av den gamla dosan och nyckeln. Sedan koda in den nya nyckeln och dosan... Som sagt är lite olika från bil till bil...

Kostar allt från 1500kr och uppåt sad

Ett bra tips är denna: SBM Bilnyckelförsäkring kostar 169kr året...

/mvh soyd

217 Inlägg
26 oktober 2009
I Norge kan forhandler få frem nøkkel koden, slik at du kan få laget en ny nøkkel i en låsesmed foretning, men kun vis det ikke er import, kansje det samme i Sverige?

1 853 Inlägg
26 oktober 2009
volvo855t5r skrev:
I Norge kan forhandler få frem nøkkel koden, slik at du kan få laget en ny nøkkel i en låsesmed foretning, men kun vis det ikke er import, kansje det samme i Sverige?

Det funkar väll bara på bilar som inte har nycklar med chip? (startspärr med mera...)
annars måste ju även dom ta sina nycklar via tillverkaren och det kan inte bli billigare än att gå direkt dit ?

/mvh soyd

217 Inlägg
26 oktober 2009
soyd skrev:
volvo855t5r skrev:

Det funkar väll bara på bilar som inte har nycklar med chip? (startspärr med mera...)
annars måste ju även dom ta sina nycklar via tillverkaren och det kan inte bli billigare än att gå direkt dit ?

/mvh soyd

kommer helt ann på hvordan bil og årsmodell, kan selvsagt taste inn manuelt. jeg har gjort dette mange ganger som låsesmed i Norge, men som sagt kommer helt ann på bil og modell

4 005 Inlägg
26 oktober 2009
Känns som om denna fråga är uppe varje  vecka?
Dags o skapa en klistrad tråd vad man ska göra när man tappar bort nyckeln??

217 Inlägg
26 oktober 2009
ett tips er å få avlest nøkkelen hos en låse smed, både nøkkel kode og startsperren, og legge lappen på ett lurt/smart sted wink.....eller som meg ha ekstra nøkkler smile

16 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Jag har hört något tricks om att man kan stänga av larmet genom att vrida nyckeln fram och tillbaks i en viss kombination. Stämmer detta?

Glömde säga vilken bil jag har. det är en Saab 9000 årsmodell 95.
Bilen är så gammal att det inte känns nödvändigt med ett larm på den, är det möjligt att ta bort larmet på något sätt? Har för mig att det är orginallarm.

Sök