jorre83 skrev:
Bjork skrev:
jorre83 skrev:
Kör med vanlig bromsoksfärg så slipper du få silicon på bromsarna då färgen innehåller det
Vad gör siliconet så farligt då? Folk skriver att man ska köpa bromsoksfärg...varför?
Billigare med en liten burk hammarlack, 4 moddlare, en lite pensel!
går väl säkert att använda till bromsar men vid minsta stänk på lack så kommer lackeraren att hata dig. Det är nästan helt omöjligt att få bort silcon ifrån lacken.
Ska du sedan slipa bort färgen och lägga på en annan så då har du har du silicon överallt
sedan så finns det ju även silicon för lister samt däck och det gör saken ändå värre finns även polermedel med silicon i så se upp
Ja du..till att börja med så vet jag inte vad du gör när du håller i en färgburk? Stänka på lacken?
Slipat bilar som har silicon på sig, jo tack..det har jag gjort...segt..
Sen är det är ju till att kolla upp vad man köper i bilvårdsväg, däckglans spelar ingen större roll i mina ögon, kanske när man tvättar och stryker svampen runt hjulet, den blir svart och fin då..
Oftast är det ju "mackprodukterna" som är siliconbaserade t.ex. Turtle Waxs produkter, ett bra ex. där
är deras "Gummi & Bumpershine alá Nanotech serien"
Sen har du fortf. inte svarat vrf man bör undvika hammarlack? visst du nämnde siliconet
En del nämner värmen..men det har ja inte märkt av, inget alls faktiskt.
Edit: Målade mina OK och nav idag, blev jättesött