3357
Sök

Tips på billig uppvärmning!

herr
321 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Hej!
Lägenheten jag bor i är kall så in åt norden, har elementen påskruvade fullt och golvet blir fan aldrig varmt (bor på bottenvåningen) så man får gå med sockor på sig inne.
var i kontakt med hyresvärden, och det fanns tydligen inget han kunde göra åt det, eftersom det är centralstyrd värme.
Imorse vaknade jag och hade lyckats sparka av mig täcket så jag låg kall som en j*vla fiskpinne men ont i halsen och snuvig näsa, så jag har fått nog!

Jag undrar då om ni har nåt tips på hur jag ska kunna få lägenheten lite varmare utan att det kostar skjortan?
Lägenheten är på 2 rum o kök.

Tack på förhand
//Björn

4 001 Inlägg
30 november 2009
kolla vad du har för temperatur, har för mig att du ska ha 21 grader annars är det för kallt och då ska din hyresvärd ordna detta, jag har råkat ut för det och då installerade dom ytterligare ett element i min lägenhet.

Nu är det en viss tröghet i värmesystemen så ifall det blir ett snabbt väderomslag så kan man få lite för kallt/varmt någon dag

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Thorssa
30 november 2009
Kontrollera så att alla fönster är täta till att börja med, det kan göra stor skillnad.

Evolution garage
275 Inlägg
30 november 2009
Lufta elementen och köp en tätningslist till fönsterna.
Hjälper inte det klaga eller köp pyjamas! smile

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

-utan 940
1 728 Inlägg
30 november 2009
Som sagt är hyresvärden skyldig att fixa det.
Betalar du elen du förbrukar? Det finns fristående elelement att köpa men du ska inte behöva betala strömmen.
http://www.biltema.se/products/product. … mId=136076

189 Inlägg
30 november 2009
Som ovanstående har påpekat så prata med hyresvärden, täta fönster, el-element och lägg ut mattor på golvet så blir det lite lättare för fötterna.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Sök