3443
Sök

Ljudet i en 850

5 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
#1
Hej!

Har ett jättejobbigt problem... Skitsvårt att få bra ljud fast jag har fet baslåda och nya högtalare osv. Någon som har något bra tips? Vill helst slippa göra hål i hatthyllan... Hur faen ska man bära sig åt för att det inte ska skrammla i dörrar, regplåt & tanklock osv? E det bara massa skummgummi som gäller där?

Mvh.  Denis

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 september 2006
#2
En anledning till att det skramlar är pga baslådan. Jag har själv en 855 och jag löste det problemet med en rörbas precis framför förarstolen.
Jag använde högtalare från jl audio. 5,25 coaxial i alla fyra dörrar och en 6,5 bas i rör. har du kvar trattarna i bakdörrarna? I annat fallfår du sätta lite silver tapemellan insidan och mittplåten i dörren.
Hoppas att det hjälper dig.

*edit, en polare till mig som skrivit*
Senast redigerat av GT90 (8 september 2006)


5 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
#3
Ok då vet jag iaf någerlunda hur jag fixar skrammlet. Det som e tråkigt med min bil nu verkar vara att det är så jäkla isolerat i bagage utrymmet, e sedanmodell, och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få basen in i cupen iställe för rakt ut! tongue Nu ska jag ut o tejpa lite i dörrarna. Tack så länge

342 Inlägg
6 september 2006
#4
DennisH skrev:
Ok då vet jag iaf någerlunda hur jag fixar skrammlet. Det som e tråkigt med min bil nu verkar vara att det är så jäkla isolerat i bagage utrymmet, e sedanmodell, och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få basen in i cupen iställe för rakt ut! tongue Nu ska jag ut o tejpa lite i dörrarna. Tack så länge
Rikta basporten ut genom skidluckan


Sök