3117
Sök

1 mds bas fr12w och ett mds APH 2 slutsteg. Problem koppla bas + slutsteg

3 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
har stött på lite problem behöver lite råd om hur jag ska koppla min baslåda. när jag fick lådan så var den omonterad skulle koppla in den så märkte jag att det var två stycken talspolar men endast en kabel från själva lådan måste allt kopplas in eller går det att bara koppla + till + och - till -  det är en 12" 2x4ohm som ligger på 600wrs watt. och steget levererar 570wrs watt 1x 4ohm.

Bas älskare
716 Inlägg
1 december 2009
det du gör är att dra en kabel från + till - på en av basens talspolar, sen tar du en + och en - in i steg, en till fråga, vad är det för steg?

Bärs!
3 456 Inlägg
1 december 2009
VolvoXet skrev:
det du gör är att dra en kabel från + till - på en av basens talspolar, sen tar du en + och en - in i steg, en till fråga, vad är det för steg?

Behöver du en ledtråd eller ska du läsa rubriken igen? smile
"1 mds bas fr12w och ett mds APH 2 slutsteg. Problem koppla bas + slutsteg"

Garaget.org peakade 2008.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 december 2009
VolvoXet skrev:

Om man ska seriekoppla så gör man så ja, om man däremot ska parallellkoppla basens talspolar så är det bara att koppla ihop båda + med varandra och båda - med varandra och sen in med dom i slutsteget. Men då måste steget klara av den impedans som blir (2Ohm i det här fallet).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bas älskare
716 Inlägg
1 december 2009
ChriZtoffer skrev:
VolvoXet skrev:

Om man ska seriekoppla så gör man så ja, om man däremot ska parallellkoppla basens talspolar så är det bara att koppla ihop båda + med varandra och båda - med varandra och sen in med dom i slutsteget. Men då måste steget klara av den impedans som blir (2Ohm i det här fallet).

japp, glömde tillägga det.

I´m out!

3 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
VolvoXet skrev:

okej. och om det inte klarar av 2ohm steget ska jag göra då? köpa nytt eller finns det något annat knep?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 december 2009
Köpa nytt eller koppla om talspolarna så att impedansen blir högre (seriekoppla).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök