3444
Sök

Styrservo rycker och går trögt nu när det e kallt? Chrysler Voyager 96

176 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Jag undrar va det kan vara när det rycker lite i ratten när man svänger, och nu idag så går det trögt att styra när det e kallt. Och det skriker även vid fullt rattutslag åt båda håll. Servo olje behållaren är halvfull och det finns ju inga markeringar så jag vet ju inte hur mycket det ska vara i den....det gäller en Chrysler Voyager 96....

Någon som vet?

243 Inlägg
3 december 2009
har du kollat på stickan som sitter på locket? brukar vara en markering på den..
eller så pröva med att torka rent behållaren om den är smutsig så kanske du kan se någon markering.
hur e det med servoremmen? sitter den löst och slirar lite kanske? nu är jag inte så insatt i just din bil, så det kan ju vara så att servoremmen också går igenom vattenpump generator osv, men kolla iaf om den sitter löst och behöver spännas lite

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Motborgare
1 099 Inlägg
3 december 2009
GlimmaMera skrev:
Jag undrar va det kan vara när det rycker lite i ratten när man svänger, och nu idag så går det trögt att styra när det e kallt. Och det skriker även vid fullt rattutslag åt båda håll. Servo olje behållaren är halvfull och det finns ju inga markeringar så jag vet ju inte hur mycket det ska vara i den....det gäller en Chrysler Voyager 96....

Någon som vet?

Som Blue_celicA skriver: Slirande servorem. I alla fall när det skriker vid fulla rattutslag.

-- K

148 Inlägg
3 december 2009
Kavli skrev:
GlimmaMera skrev:

Någon som vet?

Som Blue_celicA skriver: Slirande servorem. I alla fall när det skriker vid fulla rattutslag.

-- K

håller med helt...kolla remmen:D

Low´n´slow is da shit

Sök