3599
Sök

vad händer med försäkringen om man har hottat upp motorn med dump och sportluftfilter?

14 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Hej, Jag har en Saab900 2,0t som är chippad,öppet luftfilter och öppen dump,vad säger försäkringsbolaget om det då dom besiktigar bilen efter en olycka?
Senast redigerat av sloppy_78 (4 december 2009)

Little Red

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 december 2009
varför inte bara ringa ditt bolag och fråga?????????????????????????? dom lär veta svaret, annars får du nog 325 olika gissningar, sen slutar det med om volvo eller saab går bäst med chip wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2009
Brukar vara svårt att få ersättning ifall bilen är trimmad, vilket gör att den inte är godkänd att köras på vägarna. Alltså ska den inte ha varit i trafik alls.

Har det redan hänt en olycka eller?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Herr
1 722 Inlägg
4 december 2009
NITROUS skrev:
varför inte bara ringa ditt bolag och fråga?????????????????????????? dom lär veta svaret, annars får du nog 325 olika gissningar, sen slutar det med om volvo eller saab går bäst med chip wink

Haha=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Herr
1 722 Inlägg
4 december 2009
sloppy_78 skrev:
Hej, Jag har en Saab900 2,0t som är chippad,öppet luftfilter och öppen dump,men den e ju reggad för 185hk men nu är det mellan 235-250hk i den vad säger försäkringsbolaget om det då dom besiktigar bilen efter en olycka? Kan man bli utan ersättning då? eler kollar dom de utvändiga skadorna bara ?

Skulle olyckan vara framme, så hade jag gjort som så att jag hade nog inte berättat för f-bolaget att bilen är trimmad. Tror inte dom kommer bänka bilen, eller kolla efter trim det första dom gör. utan spela bara med så ska det inte va några problem.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

8 883 Inlägg
4 december 2009
sloppy_78 skrev:
det är ju det som är problemet och försäkringsbolaget blev inkopplad direkt:( men olyckan e ju inte mitt fel utan den andres fel, och jag får inte tag i orginaldelar till saaben.

Du kan nog sova lugnt. FB lär inte "se" att bilen är trimmad om du nu inta talar om det för dom, eller att handläggaren redan läst den här tråden
Senast redigerat av Hamilton (4 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 december 2009
sloppy_78 skrev:
okej men om dom tittar under huven så ser dom ju direkt att den inte e orginal, se mina bilder så får du se motorrummet

tror knappast sportfilter och öppen dump räknas som trim, och jag tror inte heller att dom skruvar upp boxen för att leta trimchip.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 december 2009
Hamilton skrev:
Du kan nog sova lugnt. FB lär inte "se" att bilen är trimmad om du nu inta talar om det för dom, eller att handläggaren redan läst den här tråden

Och ja det är så lätt att bevisa saker via internet roll

14 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
hur menar du nu?

Little Red

8 883 Inlägg
4 december 2009
MeloveGolf skrev:
Hamilton skrev:

Och ja det är så lätt att bevisa saker via internet roll

Mycket lättare än du tror faktiskt.... Just i det här fallet är det barnsligt enkelt

Men är ju inte det tråden handlar om.
Han lär inte ha några problem att få ersättning om ägandeförhållande m.m är riktiga vill säga.

Fotograf på tierpidag.se

14 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Hamilton kan du precisera det där lite mer?

Little Red

2 982 Inlägg
4 december 2009
försäkringsbolagen finns på garaget.org kan jag lova!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 december 2009
Hade garanterat räckt med ett eller två utropstecken...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Teddan
2 495 Inlägg
4 december 2009
Fan undrar om försäkringsbolaget kan se att min Evo VI är trimmad ?

Bilprovningen kunde inte det, bilprovaren tyckte bara att den var hottad och att dom går ganska bra dom här sakerna big_smile

Trådskaparen kan sova lugnt, dom bryr sig inte om att du har sportsystem och dumpventil.
Även om det är ganska töntigt med en öppen dump på en svensson bil som inte kan prestera lika mycket som ljudet wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 883 Inlägg
4 december 2009
sloppy_78 skrev:
Hamilton kan du precisera det där lite mer?

Börja med att ändra rubriken! Ta bort alla onödiga ? för att slippa få tråden låst.
Även FB och deras sammarbetspartners finns på internet om det är det du undrar över.
Att du har sporfilter och öppen dump är inget att oroa sig över, dom gör mera skada för motorn än en bedömning i ett försäkrings ärende.

Fotograf på tierpidag.se

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
4 december 2009
"Dina försäkringar" har en kryssruta som det står "trimmad bil" som man kan kryssa i när man tar försäkringen sen vad som händer då har jag inte vågat ta reda på big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

ProWanker
211 Inlägg
4 december 2009
Niklasw skrev:
"Dina försäkringar" har en kryssruta som det står "trimmad bil" som man kan kryssa i när man tar försäkringen sen vad som händer då har jag inte vågat ta reda på big_smile

De fråga mig fall min moped var trimmad när jag skulle försäkra den o jag sa att den var det o det blev inte dyrare vad jag vet och ingen polis eller så kontaktade mig så jag vet inte varför de ville veta detta?

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
4 december 2009
r-ted skrev:

Bilprovningen kunde inte det, bilprovaren tyckte bara att den var hottad och att dom går ganska bra dom här sakerna big_smile

Trådskaparen kan sova lugnt, dom bryr sig inte om att du har sportsystem och dumpventil.
Även om det är ganska töntigt med en öppen dump på en svensson bil som inte kan prestera lika mycket som ljudet wink

Haha, var han både blind och döv? cool

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 december 2009
axelj skrev:
r-ted skrev:

Haha, var han både blind och döv? cool

Hahahaha jo det första man tänker på när man ser hans motor än inte direkt "standardbil" tongue Säker på att han faktiskt inte hade vit käpp?roll

Rock'n Roll

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 december 2009
tivlar starkt på att dump och luffilter räknas som trim då de inte gör att bilen går nå fortare

spec då dumpen är till för och skydda turbon så den lever längre ..

skulle mera tro att försäkrings bolagen tex eftersätt original delarna .
tex ny original dump / original luftfilter
men kör man seriös trimmning så ska man nog regga om bilen för att försäkringen ska gälla

Sök