2777
Sök

Volvo 760 v6:a

50 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Vad är det alla säger att volvo 760 motorena är så dåliga? har inte märkt någon som haft/har problem med sina?  Och är det inte lika dana motorer som sitter i peugeot 605:orna?

volvo 740!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 december 2009
när dom funkar är dom bra men när dom pajar är det inge kul att hålla på med dom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
cylinderfodrena är av stål, och dom släpper från aluminiumblocket wink

Står till och med så i min volvomanual lol

finns ju "olika modeller" också vad ja har förstått, b28 och b280 men dom kanske ä likadana...

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 december 2009
Bensinskallen skrev:
finns ju "olika modeller" också vad ja har förstått, b28 och b280 men dom kanske ä likadana...

Det är skillnad, men jag kan inte svara på vilka skillnader... bättre oljekanaler har jag för mig t.ex. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
TurbOla skrev:
Bensinskallen skrev:

Det är skillnad, men jag kan inte svara på vilka skillnader... bättre oljekanaler har jag för mig t.ex. smile

ok wink

För som TS skrev så ser alltså peugeotmotorn annorlunda ut än hans och ja täkte om han då hade en annan utgåva än den som satt i peugeon... Men ett par andra oljekanaler kan ju inte göra så stor skillnad

57 Inlägg
3 december 2009
Hade en 760 GLE-84, den var bra när den funkade, men ofta trasig! Riktigt krånglig att meka med! Ingen bra motor, motorn blev förbättrad från 1988 och framåt, alltså är det bättre motor i den nya karossen!
Men bilen i sin helhet var underbar, trots sin törst! hehe

2 021 Inlägg
4 december 2009
Prv motorn har setat i många bilar, bla "sportbilen" DeLorean Dmc, massa renaulter,peggor samt volvo 260/760 och alla har problem med Sjunkande cylinderfoder och Toppackningar, den blev bättre runt 88 när volvo döpte om den till "b280", utveckades vidare av pegueot in på 90 talet och blev helt plötsligt en riktigt bra motor, tillverkas dock inte längre.

Sök