Jag och tjejen ska åka och kolla på Christmas Comedy på fredag, vi ska åka bil men vill inte krångla till det och köra ända in i Centrum. Vi startar från Västerås och åker över Enköping. Våran slutdestination är Intiman i Stockholm.
Jag hade tänkt att vi skulle åka till något lätt ställe och ställa bilen där och där ifrån ta pendeltåg eller tunnelbana.
Någon som har något förslag på vart jag ska stanna och parkera bilen?
Upplands väsby eller Märsta är väl påvägen, då är det bara hoppa på pendeltåget så hamnar du på Stockholm Central, väldigt smidigt!
Edit: Om du kommer från Enköping åker du förbi Rotebro om jag inte är ute och cyklar, då kan du ta pendeln därifrån, det är samma tåg som från Väsby men en station senare ;D
Ja eller ta pendeln från Bålsta. Tilläggsavgift dock på denna Annars går ju tåget direkt från V-ås till Stockholm. Sista hem från Sthlm går 23.37 kanske för tidigt.
Eller så åker du av Kungsängen, ställer bilen på den stora parkeringen brevid stationen som också är gratis, och tar tåget som går raka vägen. Alternativt Kallhäll, också gratis parkering och tåg raka vägen.
Ja eller ta pendeln från Bålsta. Tilläggsavgift dock på denna Annars går ju tåget direkt från V-ås till Stockholm. Sista hem från Sthlm går 23.37 kanske för tidigt.
Vi har funderat på att åka tåg men det blir lite tidigt.
Eller så åker du av Kungsängen, ställer bilen på den stora parkeringen brevid stationen som också är gratis, och tar tåget som går raka vägen. Alternativt Kallhäll, också gratis parkering och tåg raka vägen.
Vi kommer nog att åka till Kungsängen som du säger. Någon som vet hur mycket pendeln kostar?