2685
Sök

850 T5, Läckage kylslang till värmepacketet

180 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Hej precis bytt motor i min 850 T5 -95 "vevlageras"
Fixade det sista idag och startade! När jag hällde på glykol så läckte de som fan i nedre slangen som går in i kupen till värmepacketet "den går in vid turbon in i torped väggen".

Någon som vet vad man ska göra åt detta? Ser ut som att man behöver ett special verktyg för att ta bort slangen där "SE BILD" bild kommer

8 251 Inlägg
7 december 2009
Behövs inga specialgrejjer. Man trycker på flinarna och drar ut slangen.

180 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Behövs inga specialgrejjer. Man trycker på flinarna och drar ut slangen.

okej bara trycka ihop dom då å dra ut den..
vet du vf de läcker där då helt plötsligt sån stråle hehe

8 251 Inlägg
7 december 2009
O-ringen är väl slut eller så har själva kopplingen blivit skadad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2009
Marlboroman skrev:
O-ringen är väl slut eller så har själva kopplingen blivit skadad

kan ju även va slängen som sett sina bästa dagar

180 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
fick bort den nu, hela plastkopplingen va sprucken å av. va nog när vi satte i motorn gick imot där eller nått..

Hur byter man detta :S? å köper det nått du vet?

272 Inlägg
7 december 2009
Köp ny slang på Volvo. Den är ju inte mer än 3-4dm lång o kan inte kosta många hundralappar

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

180 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
jip skrev:
Köp ny slang på Volvo. Den är ju inte mer än 3-4dm lång o kan inte kosta många hundralappar

nee men måste man riva bort hela instrumentpanelen osv elelr hur sitter den

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 december 2009
nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 december 2009
tal0n skrev:
nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

säg att du vill ha plasthuset/genomföringen genom torpedväggen så fattar dom vad du ska ha.
mvh

180 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
tal0n skrev:
tal0n skrev:

säg att du vill ha plasthuset/genomföringen genom torpedväggen så fattar dom vad du ska ha.
mvh

Okej tack ! smile

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 december 2009
blomberg_ktm skrev:
tal0n skrev:
tal0n skrev:

mvh

Okej tack ! smile

vsg smile

Sök