3077
Sök

Mitsubishi galant -01 extraljus problem

50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Ska koppla in extraljus på en galant nu men när jag mäter kablarna till helljuset så är det ingen som det bara är ström i när helljuset är tänt. Den som hade haft den innan hade kopplat en enskild knapp till extraljusen men jag vill koppla så extraljusen är tänd när helljuset är tänt men som sagt problemet är att jag vet inte vart jag ska koppla..

Tacksam för snabba svar

21 761 Inlägg
9 december 2009
När det är så där, dvs att det alltid finns spänning i någon av kablarna till helljuset, då bör du koppla både plus och minus från relät till helljusets plus och minus. Du jordar alltså inte reläspolen direkt i karossen utan även den kopplas till helljusets minuskabel. Då borde det fungera. smile

50 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Men det är ju 2 kablar till helljuset och en är det ju alltid ström i så de måste ju vara plus men sen den andra är det ström i vid ett läge och vid ett inte, ska jag ändå sätta minus på den då? Och vart ska jag sätta kabeln som ska styra av och på?

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 december 2009
Du har inte testat med ljustutan för att få ström?
Kopplade in x-ljus på en kompis L200 för nåt år sen o det tog en hel kväll innan vi kom på att ljustutan inte gav signal fram till x-ljusen, men slog man på helljuset så funkade det hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

21 761 Inlägg
10 december 2009
Hallbergas skrev:
Men det är ju 2 kablar till helljuset och en är det ju alltid ström i så de måste ju vara plus men sen den andra är det ström i vid ett läge och vid ett inte, ska jag ändå sätta minus på den då? Och vart ska jag sätta kabeln som ska styra av och på?

Helljuslampan borde ju bara ha två kablar, en plus och en minus. Koppla reläspolens båda anslutningar till dessa två kablar, då borde relät alltid dra när helljuslampan får spänning. smile

Sök