2812
Sök

HÄLP mig med mina jävla fälgbultar

390 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
#1
Tja!
Jag har en Volvo S40N. Mina bultar sitter som attans varje gång jag ska byta däcken mot vinter eller sommar däck samt att om man får lyckas få loss bultarna så sitter fälgen också fast vilket är mycket jobbigt att få av. Man kan ibland sparka skiten ur den men lossar inte ändå.

Min fråga är hur ska jag göra för att slippa hålla på i timmar med att få av bultar och fälgar/däcken?




Mvh Mastercar


roadrage
188 Inlägg
10 december 2009
#2
5-56?

214 Inlägg
10 december 2009
#3
kopparpasta är en lifesaver. Sen använder jag förlängningsrör till fälgkorset för att få mer kraft att skruva av dom.

1 749 Inlägg
10 december 2009
#4
När du fått av hjulen så kan du göra rent vid naven.

Om du får loss bultarna men inte hjulet så kan du släppa bultarna och sedan knuffa till bilen rejält, det kan funka.
Den ska stå på golvet då och inte i luften...

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 534 Inlägg
10 december 2009
#5
blixtn skrev:
kopparpasta är en lifesaver. Sen använder jag förlängningsrör till fälgkorset för att få mer kraft att skruva av dom.

skulle nog hellre rekomendera silverpasta
kopparpasta + aluminiumfälgar är inte en så bra kombination


blacken
10 december 2009
#6
Iam2fast4U skrev:
blixtn skrev:
kopparpasta är en lifesaver. Sen använder jag förlängningsrör till fälgkorset för att få mer kraft att skruva av dom.

skulle nog hellre rekomendera silverpasta
kopparpasta + aluminiumfälgar är inte en så bra kombination

Grafitpasta är också bättre än kopparpasta..

213 Inlägg
10 december 2009
#7
Börja lyft skrot...

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

8 252 Inlägg
10 december 2009
#8
Iam2fast4U skrev:
blixtn skrev:
kopparpasta är en lifesaver. Sen använder jag förlängningsrör till fälgkorset för att få mer kraft att skruva av dom.

skulle nog hellre rekomendera silverpasta
kopparpasta + aluminiumfälgar är inte en så bra kombination

Kopparpasta är vägen framåt. Har man olackade fälgar och är man orolig för galvanisk strömning så finns det alupasta


689 Inlägg
10 december 2009
#9
Säker på att du inte drar åt dom för hårt då? Brukar vara en rätt vanlig sak..


Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 december 2009
#10
använd vanligt fett bara. det är perfekt


223 Inlägg
10 december 2009
#11
DanielssonC skrev:
Börja lyft skrot...

har faktiskt hjälpt mig har jag märkt tongue


själv kör jag på kopparpasta. funkar hur bra som helst. men som alla säger. det finns bättre. inget jag provat på dock.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 december 2009
#12
DanielssonC skrev:
Börja lyft skrot...

1. Vad gör man med bilen vid byte mellan sommar och vinterdäck?
2. Volvo S40!
3. Redan gjort.

4. Förlåt, kunde inte låta bli smile
5. Lägger min röst på fett på anläggningsytor och smörjande spray på bultar.
6. Momentnyckel vid åtdragning och inte mer än 12kg

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg


Sök