Hejsan! tänkte köpa en dieselbil, men ja har ingen erfarenhet om diesel. vad bör man tänka på när man ska köpa en dieselbil? Hur långt tycker ni att en sån ska ha gått om man ska köpa en? Är passat 1.9tdi något att ha?
"vad bör man tänka på när man ska köpa en dieselbil?" Kolla så att den inte svartryker, brukar tyda på att pumpen är påväg att ge sig = ingen billig historia Sen är det väl det vanliga, när kamrem är bytt osv.
"Hur långt tycker ni att en sån ska ha gått om man ska köpa en?"
Det beror ju på vad du är ute efter, modell etc etc, men passaterna är fina, personligen så tycker jag det är ett bra alternativ, sköna att åka i, relativt pigga(beroende på årsmodell etc då) slitvargar.
Hade jag köpt ny bil idag hade jag nog kollat på, Volvo V70N företrädelsevis D5an, Audi A6 2.5TDiQ från -00 och framåt eller just en passat, hoppas detta hjälpte.
En passat 1,9 tdi är en bra bil. visst det finns ju även v6 tdi oxå. Nackdelen med den är att den är ganska törstig, sen är det inte helt ovanligt att bränslepumpen lägger av i den motorn.
Köp med automatlåda eller DSG. Jag hade en A3 2,0 TDI och inså snabbt att jag skulle ha köpt den med DSG lådan. Dieselmotorn har så litet varvtalsområde där den fungerer, så man måste ju växla precis hela tiden.
Köp med automatlåda eller DSG. Jag hade en A3 2,0 TDI och inså snabbt att jag skulle ha köpt den med DSG lådan. Dieselmotorn har så litet varvtalsområde där den fungerer, så man måste ju växla precis hela tiden.
gillar inte automat. har kollat runt lite på vw passat 1.9tdi 4motion den verkar vara riktigt fin
En passat 1,9 tdi är en bra bil. visst det finns ju även v6 tdi oxå. Nackdelen med den är att den är ganska törstig, sen är det inte helt ovanligt att bränslepumpen lägger av i den motorn.
okej nej v6a är ja inte alls sugen på. men du har en 1.9tdi 4motion, har du haft några problem med den eller något tips du kan ge om den? vad man ska kolla osv när man köper dem
jag kör en bmw 320d tycker de e super fina bilar.. har haft några andra dieslar me..men bmwn klart bäst för min del ... ingen kam på bmw. bra drag.. drar lite.. billig skatt
gillar inte automat. har kollat runt lite på vw passat 1.9tdi 4motion den verkar vara riktigt fin
Ja, men då hoppas jag att du gillar att växla mycket, för det lär du få göra
Vet inte riktigt vad för prisklass du hade tänkt dig på bilen men jag hade antagligen köpt mig en Audi A4 1.9TDI Quattro. Du får en snål motor samt en stabil bil oavsett väglag. Är själv inne på att köpa mig en sådan om jag får nya jobbet för då jag måste pendla