3158
Sök

Vänster helljus ur funktion, troligtvis jordningsproblem, Mazda 6 -06.

21 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
#1
Tjena på er!
Har ett problem med vänster helljus på bilen min, det fungerar inte. Jordkabeln ska sitta fast på lamphållaren men nu är det så att själva piggen som den sitter på, på lamphållaren har lossnat och och nu nu kan jag inte fästa kabeln i lamphållaren igen. Då tänkte jag att det är väl bara att gjorda någon annastans men det fungerar inte, kan man inte göra så, bara att kabeln får jord?!?!
Det är inte lampan som är felet för den har jag bytt och även säkringen är bytt så det måste ha något med jordningen, dock är jag inte så kunnig på området så jag vänder mig till er som kan.
Jag har även provat att jorda i dimljusets hållare istället men det fungerar inte heller!!!

Tacksam om någon kan ha en aning om vad problemet kan vara eller tala om för mig vad jag inte gör rätt!


88 Inlägg
31 december 2009
#2
Är väl inte kabeln som ska ha jord, det är ju lampan som behöver jord...

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

21 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
#3
kyzen skrev:
Är väl inte kabeln som ska ha jord, det är ju lampan som behöver jord...
Nej absolut men det går inte att fästa kabeln som ska gjorda lamapn i lamphållaren längre så du undrar jag om jag kan fästa den på någon annan jordpunkt och det borde väl fungera men det verkar inte som det... kan det vara annat fel...


5 198 Inlägg
31 december 2009
#4
Det är i lamphållaren kabeln ska sitta   lampan måste ha jord.. du kan inte sätta jordkabeln nån annanstans   alltså Från lamphållaren till jord. inget annat. Går det inte fästa i hållaren så får man tillverka nåt som håller fast kabel,, tex löda fast den

21 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
#5
gamlingen skrev:
Det är i lamphållaren kabeln ska sitta   lampan måste ha jord.. du kan inte sätta jordkabeln nån annanstans   alltså Från lamphållaren till jord. inget annat. Går det inte fästa i hållaren så får man tillverka nåt som håller fast kabel,, tex löda fast den
Ah ok tack ska du ha, då vet jag att jag får pilla i dagarna...



Sök