3418
Sök

var kan man köpa rätt lackfärg och klarlack?

40 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
har en hattgylla som jag ska lackera i samma färg som bilen tänkte jag. var kan jag få tag i rätt rärg? jag tänkte lackera med spruta, hällst inte sprayburk! behöver även klarlack för att det ska se snyggt ut.

let´s play loud and low

Mr.RoadRage
428 Inlägg
14 oktober 2007
Hos vilken lacktillverkare som helst, dom blandar till den färgen du behöver oavsätt om det är en volvo eller en ferarri, kör annars in till nån lackeringsfirma och snacka med grabbarna, dom fixar garanterat färgen till dig emot en kanelkrans och ett paket kaffe/ alt. en liten slant brevid! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

40 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Mangeman skrev:
Hos vilken lacktillverkare som helst, dom blandar till den färgen du behöver oavsätt om det är en volvo eller en ferarri, kör annars in till nån lackeringsfirma och snacka med grabbarna, dom fixar garanterat färgen till dig emot en kanelkrans och ett paket kaffe/ alt. en liten slant brevid! smile

haha jaså. så lätt asså:P

let´s play loud and low

Mr.RoadRage
428 Inlägg
14 oktober 2007
Japp, dom flesta stora lackerarna blandar sin färg själv nu för tiden!
Lycka till! smile

500 Inlägg
14 oktober 2007
Saab-färg är tydligen krångligt att få fram då det verkar som att man bara kan få den genom just saab. Det billigaste vi hittade till min var 1100kr för 1 liter färdig färg. Går kanske att hitta billigare någon annanstans.

Mr.RoadRage
428 Inlägg
14 oktober 2007
Nocturnal skrev:
Saab-färg är tydligen krångligt att få fram då det verkar som att man bara kan få den genom just saab. Det billigaste vi hittade till min var 1100kr för 1 liter färdig färg. Går kanske att hitta billigare någon annanstans.

Du skulle ringt till mig så hade jag gått in och blandat den direkt till dig, målade grejer till en 9-5a för nån vecka sen, och den va inge svårt att få fram den färgen iallafall! hmm

80 Inlägg
14 oktober 2007
Meca har färg som dom kan blanda om jag inte misminer mig big_smile

430 Inlägg
14 oktober 2007
Nocturnal skrev:

Oh, usch å fy. 400ml för 220 på sprayburk(242, rubinmetallic), är kanske annat på burk men ändå. Hoppas den räckte långt.

Tobbelobbe:
Fråga på lokala saab-handlaren vilka de skickar lackningar till och åk dit. En sprayburk räcker nog till hyllan... Tror mekonomen också blandar efter färgkoder.

845 Inlägg
14 oktober 2007
kan väl itne var svårt att dfixa fffärg?

Mr.RoadRage
428 Inlägg
14 oktober 2007
megaman_k skrev:
Nocturnal skrev:

Oh, usch å fy. 400ml för 220 på sprayburk(242, rubinmetallic), är kanske annat på burk men ändå. Hoppas den räckte långt.

Tobbelobbe:
Fråga på lokala saab-handlaren vilka de skickar lackningar till och åk dit. En sprayburk räcker nog till hyllan... Tror mekonomen också blandar efter färgkoder.

ha ha ha ha, lol
Jepp, håller med, åk till Saabs skadeverkstad och snacka med dom!

135 Inlägg
7 januari 2010
Hej !smile
Gott NYTT år & god fortsät....
Kom å tänka på mina lackfärger på sprayburk,kann dom fryst sönder i kylan -15- -20 ?
har dom i ett kallföråd som är isolerat !
hur många minus tål dom ?
Tacksam för svar;)

Sök