3351
Sök

Köpråd: Honda s2000 vs Nissan 350z

341 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Supran är den jag hade tagit. Sugmotorer i den här storleken tilltalar inte mig så mycket. Men om det står mellan s2000 och 350z så hade jag tagit s2000. S2000 är snygg och det är inte 350z. big_smile

Supran har ju ett överlägset ljud, men vill inte ha en högerstyrd och vänsterstyrda kostar ju en hel del hmm

OEM <3
6 957 Inlägg
4 december 2009
Shindai skrev:
Intressant är att 350Z import kostar 1000kr mindre om året i skatt än svensksålda. Dock hur det står till med försäkring på import vet jag ej.

På mig i mellanstor stad, 22 år och 1500mil..13990kr MED nybilsgarantin kvar, utan den låg de på ca 15500kr, en import hamnade på 16400kr..fast en annan gång hamna jag på 30 000+, det är knepigt hmm

A_Amby skrev:
Någon som vet skillande på vikten mellan s200 och 350z?

"Perzzon90" fick ju fram lite vikter, kollade lite sj. för skojs skull och fick följande:
Honda: 1370kg
Nissan: 1610kg

Oavsett bil är dom grymma båda 2 men Hondan tilltalar mig mer.
Denna var meningen att jag skulle köpa: http://www.blocket.se/goteborg/Honda_S2 … 13&w=3

Men den firman verkar ju knepiga, först låg den ute på 249k, sen sänktes till 239k och då bestämde jag mig för att åka dit, 2 dagar innan jag skulle åka dit så hade dom höjt (!!) den till 269k hmm Så det blev
en Golf, vilket jag INTE ångrar tongue Nu är det förbaskat bra pris iaf big_smile

Provkör båda, känn och kläm !

Mvh

OEM <3

341 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Olika sidor verkar ha lite egna vikter på bilarna wink ska provköra båda till sommarn smile

19 Inlägg
8 december 2009
Nu är jag ju lite partisk, men jag hade utan tvekan valt S2000. Valde bland annat mellan 350:an och S2000 när jag köpte min Honda och ångrar mig inte en sekund. Hondan saknar några hästkrafter mot Nissan, men det tar den lätt igen i körglädje. Speciellt när det svänger!
Är du seriöst intresserad kan eventuellt min bil vara till salu eftersom det är läge för mig att börja titta på en ren banbil till nästa säsong. Om inte annat är jag inte omöjlig om du bara vill åka med en sväng (i vår när bilen är påställd igen) för att se hur modellen är.

det är mycket nu...

341 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Civic07 skrev:
Nu är jag ju lite partisk, men jag hade utan tvekan valt S2000. Valde bland annat mellan 350:an och S2000 när jag köpte min Honda och ångrar mig inte en sekund. Hondan saknar några hästkrafter mot Nissan, men det tar den lätt igen i körglädje. Speciellt när det svänger!
Är du seriöst intresserad kan eventuellt min bil vara till salu eftersom det är läge för mig att börja titta på en ren banbil till nästa säsong. Om inte annat är jag inte omöjlig om du bara vill åka med en sväng (i vår när bilen är påställd igen) för att se hur modellen är.

Jag är intresserad av att köpa men vet inte om de blir nu till vårn eller nästa vår, då jag rycker in i lumpen om några veckor så kommer bilen troligen stå mest nu till sommarn om jag köper en sad

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
10 december 2009
350z no doubt. smile

Försäkring och skatt är dyrt om man skall åka fint och "nytt".

Men följ vad du tkr känns bäst när du provkör!

Lycka till.

MVH!

OEM <3
6 957 Inlägg
11 december 2009
LINGSTROM skrev:
350z no doubt. smile

Försäkring och skatt är dyrt om man skall åka fint och "nytt".

Men följ vad du tkr känns bäst när du provkör!

Lycka till.

MVH!

Det är väl precis vad det inte ska vara om det är nytt tongue

OEM <3

2 Inlägg
12 december 2009
Lånar tråden.
Letar själv efter liknande bil. Dock vill jag helst ha en med v6:a eller v8:a. Har hittat två som jag själv tycker är intressanta.
Den här: http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_3 … 12&w=3
och: http://www.blocket.se/ostergotland/Niss … 12&w=3

Det är och glida i stan och på landsvägarna som jag har planerat. Har nån något förslag på annan bil i liknande prisklass så tar jag gärna emot det.

/P O

4 Inlägg
11 januari 2010
någon som vet vad man behöver byta på ap1 för att de ska hålla att sladda och leka med?

Sök