Hejsan, vinterbilen min mår inge bra. Jag har bytt batteri och generator. Men ändå så måste jag ha starthjälp för att starta bilen. Sen efter ca en km så dör bilen igen. Har inte en aning om vad det mera kan vara. Bilen har bara gått 19000 mil.
Hejsan, vinterbilen min mår inge bra. Jag har bytt batteri och generator. Men ändå så måste jag ha starthjälp för att starta bilen. Sen efter ca en km så dör bilen igen. Har inte en aning om vad det mera kan vara. Bilen har bara gått 19000 mil.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar.
Mvh Jonas
tänder sig batterilampan innan den stannar? sätt på en multimeter på volt å se va du har för volt när bilen går. på de viset kan du även se vad bilen laddar. skall hellst va över 13 volt om de skall va riktigt. du kan ju sätta på volt mätaren på batteriet å få hjälp att starta bilen medans du håller multimetern på batteriet å se om voltmätaren ökar så ser du ju om den laddar över huvetaget.
Hejsan, vinterbilen min mår inge bra. Jag har bytt batteri och generator. Men ändå så måste jag ha starthjälp för att starta bilen. Sen efter ca en km så dör bilen igen. Har inte en aning om vad det mera kan vara. Bilen har bara gått 19000 mil.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar.
Mvh Jonas
tänder sig batterilampan innan den stannar? sätt på en multimeter på volt å se va du har för volt när bilen går. på de viset kan du även se vad bilen laddar. skall hellst va över 13 volt om de skall va riktigt. du kan ju sätta på volt mätaren på batteriet å få hjälp att starta bilen medans du håller multimetern på batteriet å se om voltmätaren ökar så ser du ju om den laddar över huvetaget.
13,8 eller mer ska de ladda, annars är det inte tillräckligt för att bilen ska hållas igång
Hejsan, vinterbilen min mår inge bra. Jag har bytt batteri och generator. Men ändå så måste jag ha starthjälp för att starta bilen. Sen efter ca en km så dör bilen igen. Har inte en aning om vad det mera kan vara. Bilen har bara gått 19000 mil.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar.
Mvh Jonas
tänder sig batterilampan innan den stannar? sätt på en multimeter på volt å se va du har för volt när bilen går. på de viset kan du även se vad bilen laddar. skall hellst va över 13 volt om de skall va riktigt. du kan ju sätta på volt mätaren på batteriet å få hjälp att starta bilen medans du håller multimetern på batteriet å se om voltmätaren ökar så ser du ju om den laddar över huvetaget.
13,8 eller mer ska de ladda, annars är det inte tillräckligt för att bilen ska hållas igång
så kanske de va ja behöver inte va mera åxå volvo har ju så att om batteriet är full laddat å den inte behöver mera laddning så sänker den laddningen tills den behöver ha mera.(te.x 850) vet inte om andra bilar har så men de finns. rätt facinerande när vi va på volvo c30 kurs med eco driv bilen så laddar den bara i nedförsbackar eller när motorn är lätt belastad för att spar bränsleförbrukningen. de ä teknik de.
Senast redigerat av turbo_freak_89 (14 januari 2010)
Okej jo jag kan kolla med en sån mätare, när jag vrider på tändningen så tänds lampan, och när bilen e igång så lyser inte lampan, innan bilen dör så varken lyser eller blinkar lampan till :S.