3445
Sök

Hur i hel**** får man bort Inredningspanel

Glöm DET!!!
45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Jag har en volvo 850 glt -92 hur får jag bort Inredningspanel från den ska lacka den big_smile

HJÄLP tack på förhand

Bilar är bara krångel

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 december 2009
Vilken av alla delar skall du få bort?

Braaaaap?

Glöm DET!!!
45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Vilken av alla delar skall du få bort?

allt typ runt panelen eller det som går att ta bort big_smile

Bilar är bara krångel

595 Inlägg
7 december 2009
Sitter oftast torx skruvar lite här å var. Tex i ventalations gallren och i handsfacket. Och i dörrarna sitter det en i handtaget!

Glöm DET!!!
45 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
eacan skrev:
Sitter oftast torx skruvar lite här å var. Tex i ventalations gallren och i handsfacket. Och i dörrarna sitter det en i handtaget!

tack big_smile nu e den av men vilken färg ska jag lacka den i jag har ljus klädsel ?

Bilar är bara krångel

326 Inlägg
8 december 2009
vinkelslip funkar alltid.. bara en volvo.. spelar ingen roll ju wink

"Sweet Insane Road Maniac"

Glöm DET!!!
45 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Dragonbreath skrev:

hmm LOL

Bilar är bara krångel

Evolution garage
275 Inlägg
8 december 2009
flock it! big_smile

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

217 Inlägg
8 december 2009
står utroligt godt forklart i Reparationshandboken, med bilder,tips++++
koster rundt 250sek på biltema

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 december 2009
Exakt vad är det som skall lackas? Jag skulle kört på svart, vitt eller grå-silveraktigt

Rock'n Roll

593 Inlägg
8 december 2009
Angående att demontera "locket" på instrumentpanelen så är det ganska enkelt.

Börja med att ta loss högtalargallren, bara att bända upp med ett "fiskben" eller spårskruvmejsel av lite större slag(för att inte skada brädan)
Sedan lossar du diskanternas 2 clips genom att trycka in centrum på clipset och haka ur diskanten och dra ut kontakten.

Sedan på sidorna av panelen har du utblås för luft med ett litet täcklock på, bort med täcklocket som håller en T25 torx och dra sedan bort plastramen utåt/bakåt så hittar du en till T25 skruv bakom plasten.

Sedan får du bända ur ventilationsgallren på vänster sida(bara det övre) och i mitten(båda) det till höger kan sitta kvar.

Nu hittar du en T25 torx i varje ventilationshål samt 2st ovanför hastighetsmätaren.
Öppna nu handskfacket och lossa de 2-3 T25 torx-skruvarna som sitter där(rakt upp i brädan, inte inåt(som håller "Lådan" till handskfacket).

Nu ska det bara vara att dra locket bakåt/uppåt och ta ut det, om du inte har airbag(jag har ingen airbag och vet inte säkert hur den sitter då jag inte har skruvat loss någon).

Lycka till

//Jerker

70 Inlägg
8 december 2009
Dragonbreath skrev:

HAHA precis!!!!;P

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 december 2009
Som det stod, flocka den! Iaf ovansidan panelen. smile
Du hade tydligen fått bra instruktioner om hur du får bort den. smile
MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

595 Inlägg
9 december 2009
Jerk-R skrev:
Angående att demontera "locket" på instrumentpanelen så är det ganska enkelt.

Börja med att ta loss högtalargallren, bara att bända upp med ett "fiskben" eller spårskruvmejsel av lite större slag(för att inte skada brädan)
Sedan lossar du diskanternas 2 clips genom att trycka in centrum på clipset och haka ur diskanten och dra ut kontakten.

Sedan på sidorna av panelen har du utblås för luft med ett litet täcklock på, bort med täcklocket som håller en T25 torx och dra sedan bort plastramen utåt/bakåt så hittar du en till T25 skruv bakom plasten.

Sedan får du bända ur ventilationsgallren på vänster sida(bara det övre) och i mitten(båda) det till höger kan sitta kvar.

Nu hittar du en T25 torx i varje ventilationshål samt 2st ovanför hastighetsmätaren.
Öppna nu handskfacket och lossa de 2-3 T25 torx-skruvarna som sitter där(rakt upp i brädan, inte inåt(som håller "Lådan" till handskfacket).

Nu ska det bara vara att dra locket bakåt/uppåt och ta ut det, om du inte har airbag(jag har ingen airbag och vet inte säkert hur den sitter då jag inte har skruvat loss någon).

Lycka till

//Jerker

Jag har gjort detta Och har air bag. Tag bort minus polen innan du börjar bara så går det bra smile

Glöm DET!!!
45 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen big_smile

Bilar är bara krångel

Sök