3276
Sök

Sponsor sökes till min bil!

23 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
vill kolla om det finns något intresse av sponsning?

2 644 Inlägg
20 januari 2010
Jag kan sponsra dig med en dunk olja eller en flaska putsmedel om du trycker upp www.garaget.org/lindgren_ 2meters dekaler på sidorna smile

är du intresserad skicka pm!

är nog det bästa erbjudandet du kommer få här..!

lite smartare att sätta dig ner och ringa runt kanske ?
Senast redigerat av Lindgren_ (20 januari 2010)

Johan Lindgren

1 523 Inlägg
20 januari 2010
dbakuten söker bilar att vara sponsrad med kicker saker:P

219 Inlägg
20 januari 2010
blekinge bilradio söker också bilar. vet dock inte om dom har alla bilar än. men lättast är nog som någon skrev tidigare att ringa runt o ta kontakt med olika firmor. så löser de sig säkert.

297 Inlägg
20 januari 2010
Lindgren_ skrev:
Jag kan sponsra dig med en dunk olja eller en flaska putsmedel om du trycker upp www.garaget.org/lindgren_ 2meters dekaler på sidorna smile

vi andra som heter lindgren kan väl få va med isf va? roll

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 januari 2010
Ljudstudion.
dbAkuten.
Blekinge Bilradio.

Det är de jag på senare tid har sett söker bilar.....
Men som per-kan säger så vet jag inte om de har fyllt platserna ännu.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 januari 2010
1. Vad har DU att erbjuda företaget som ska sponsra dig?

2. Varför ska DE sponsra dig? Vad kan du, vad har du för meriter o.s.v? En snygg bil räcker oftast inte om det är en "åsna" bakom ratten.

3. Vad vill du ha spons på? Prylar, arbete eller både och?

4. Hur ska du promota deras produkter? Utställningar, tävlingar o.s.v? Är du villig att jobba för att locka kunder till företaget de gånger du är ute och visar upp bilen? På hur många träffar kommer din bil finnas?

5. Vilken typ av sponsring är du ute efter?  Dessto mer du vill ha, dessto mer måste du ha att erbjuda företaget...

Med andra ord: På vilket sätt tjänar ett företag på att sponsra dig?

När du har svar på frågorna ovanför så är det läge att ta kontakt med de företag som du är intresserad av. Ett mail kommer till 90% bara vara ett i mängden av ett flertal andra, det gäller att sticka ut från alla andra.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

2 644 Inlägg
20 januari 2010
Jonathan_lindgren skrev:
Lindgren_ skrev:

vi andra som heter lindgren kan väl få va med isf va? roll

Ja vi trycker upp dekaler med "KLUBB LINDGREN ON GARAGET.ORG" får han sätta upp 2 st sånna på 2 meter på hans bil då smile

Johan Lindgren

1 653 Inlägg
20 januari 2010
du får knappast några sponsorer genom att fråga här om nån vill sponsra dig...

sen vill du nog inte ha sponsorer då det oftast kostar mer i slutändan än om du köper grejerna cash själv.
Tänk bara på hur många träffar land och rike runt du måste besöka för att din bil och sponsorns produkter ska synas tex.

sponsring är inte detsamma som gratis prylar, det är snarare mer jobb...
Senast redigerat av Thullen (20 januari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
20 januari 2010
Att ens fråga här betyder att du inte kommer långt med din förfrågning.

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 januari 2010
du kan ju fråga om du kan få rabatt om du sätter på dekaler för det företaget som du ska handla grejer av

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

530 Inlägg
20 januari 2010
Sniff sniff... luktar troll.

mastershark frågade just om nån vill sponsra med motor byte också lol

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 januari 2010
Thullen skrev:
du får knappast några sponsorer genom att fråga här om nån vill sponsra dig...

sen vill du nog inte ha sponsorer då det oftast kostar mer i slutändan än om du köper grejerna cash själv.
Tänk bara på hur många träffar land och rike runt du måste besöka för att din bil och sponsorns produkter ska synas tex.

sponsring är inte detsamma som gratis prylar, det är snarare mer jobb...

Det beror på hur man räknar. Många gånger har man tänkt att besöka träffen i vilket fall som helst och då blir det ingen extra kostnad. Däremot kan man inte på fredagkvällen supa bara för att man känner för det för man MÅSTE ju faktist åka på träffen dagen efter.

Sen som andra sagt här att detta är inte rätt ställe att leta. Hade det funkat så hade vi haft en sådan här tråd per användare.

ExtraKims guide var väldigt bra att utgå ifrån. Sen finns det många olika sätt att kontakta företaget. Vilket som är bäst får du själv prova dig fram till själv.

Lycka till med sökandet och skicka PM om du vill få fler tips.

Henrik Eberlund

23 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
nä är väl inte rätt ställe att fråga men är ju en stor plats där många är inne tänkte bara om någon viste något seriöst ställe man ska vända sig till eller vet om något företag som är ute efter en bil.. men tack för alla tipsen

1 727 Inlägg
20 januari 2010
Hade du Mastershark varit lite närmare där jag håller till, skulle jag åkt över o kikat.
I en värld av "vanliga" Imprezor, Skylines o Supror(som iof är balla) så är det här en bil som sticker ut,
och om inredning "följer upp" lite grann, är det en riktig publikmagnet i mina ögon.
Sorry för avståndet, men lycka till med bygget!
Handmade is winning!

ps Inlägg 7 är att rekommendera ds

Pierre
Seastreams Garage
Senast redigerat av Horsyhorse (20 januari 2010)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

23 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
tack så mycket var skoj att läsa..  tror oxå det hadde kunnat bli riktigt bra när allt är klar kostar ju en förmögenhet om vill göra allt riktigt.. men bilen får stå tills man har  kontanter och vet hur jag vill ha byggt det

Sök