3041
Sök

VW caddy RWD?

Putsar Cosworth
195 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Hej alla glada garagare!

Jag har en fråga, kan man konvertera om en VW Caddy MK1 till RWD?
Den ska inte besiktas eller nått så några såna problem finns inte.

Jag har klurat på en Sierra DOCH motor? Jag vill ha något i den stilen med en likadan driv lina.
Sen bygger man om bakvagnen. Problem jag har klurat på är:

Kardan tunneln?
Hjulupphängningen bak?
Plats för motor?
Motor balk?

Om detta blir av så blir det seriöst!
Eller ska man ha någon annan motor, den ska inte gå speciellt fort men en DOCH motor vill jag helst och från Ford (Ford älskare i grunden).

Om tråden är felplacerad så flytta på den.

Tacksam för svar! MvH Viktor

Audi hatare.

driftsättare
169 Inlägg
21 januari 2010
kan tipsa om BMW E30 bakvagn är nästintill precis lika bred som ettan är orginal du får dock göra en lite specialare för upphängningen.. finns en kommer inte ihåg om det är en norsk caddy med RWD och en svensk som håller på o byggas om du söker på marty så hittar du säkert den eller golfracing... även en vanlig MK1a håller på o konventeras smile men den kan jag inte avslöja med än att vi använder BMW E30 bakvagn =P

1 436 Inlägg
21 januari 2010

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Putsar Cosworth
195 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Okej, tack för svaren. Men tror ni inte man ska ha bladfjädring bak? Det känns mycket enklare och min lokala tipsare tyckte det.

Audi hatare.

Putsar Cosworth
195 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Men tror ni att en Sierra DOCH motor ryms?

Audi hatare.

3 650 Inlägg
21 januari 2010
kör hårt
Senast redigerat av Kesler (21 januari 2010)

Sök