3037
Sök

Blinkande Ljus:s

17 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
Hejsan har köpt en rover 45 som jag ägt några veckor nu. körde med bilen på väg till Helsingborg men kom bara halvvägs sen la generatorn av, så fick den vidgjord ( byte kol o diodplatta o regulator) Sen har bilen funkar men har lagt märke till att instrumentbelysningen Blinkar ibland mest på tumngång precis som generatorn inte skulle ladda (även om man tittar i framljusen så ser man att de blinkar )  Men mäter man på generatorn så laddar den:S Nu till frågan big_smile Va kan detta vara kan de vara något fel i generatorn trotts detta eller är de något annat la aldrig märke till det innan generatorn kollapsade, Obs nytt batteri är monterat med

Någon idé???

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 juni 2009
tror de där är rätt normalt med gammla bilar ... mkt el på och generatorn laddar ju inte lika mkt på tomgång som tex vid 3 tusen rpm

som tex min bil när elektriska kylfläkten slås på dämpas typ all belysning och man har under 12 volt
när den slås på tomgång

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juni 2009
Mr_totte skrev:
Hejsan har köpt en rover 45 som jag ägt några veckor nu. körde med bilen på väg till Helsingborg men kom bara halvvägs sen la generatorn av, så fick den vidgjord ( byte kol o diodplatta o regulator) Sen har bilen funkar men har lagt märke till att instrumentbelysningen Blinkar ibland mest på tumngång precis som generatorn inte skulle ladda (även om man tittar i framljusen så ser man att de blinkar )  Men mäter man på generatorn så laddar den:S Nu till frågan big_smile Va kan detta vara kan de vara något fel i generatorn trotts detta eller är de något annat la aldrig märke till det innan generatorn kollapsade, Obs nytt batteri är monterat med

Någon idé???

Hur mkt laddar den då på tomgång och vad har du igång när du mäter? Laddade du det nya batteriet innan du monterade den/mätte där?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (20 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

17 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Konstiga är bara att det händer ibland och de märks inte bara på tumngång även när man kör typ på 2 tusen varv. När jag har mätt så har multimetern sagt 14,6 o lite runt de, tycker det är väl ganska normalt: provade öven rengöra jorden som går från batteriet till karossen men ingen skillnad:S
Det nya batteriet stod de att de ine skulle behövas laddas men den gjorde juh samma sak me de gamla batteriet. Vad ska man prova??

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 juni 2009
Mr_totte skrev:
Konstiga är bara att det händer ibland och de märks inte bara på tumngång även när man kör typ på 2 tusen varv. När jag har mätt så har multimetern sagt 14,6 o lite runt de, tycker det är väl ganska normalt: provade öven rengöra jorden som går från batteriet till karossen men ingen skillnad:S
Det nya batteriet stod de att de ine skulle behövas laddas men den gjorde juh samma sak me de gamla batteriet. Vad ska man prova??

testa stoppa en extra jordfläta från motor till kaross, samt från batteri till kaross, kostar ändå tyå bara 25kr st

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

21 761 Inlägg
21 juni 2009
Pulserande lysen kan bero på fel i diodbryggan, men eftersom den är utbytt så borde det ju inte vara det felet förstås. Annars är det naturligtvis detta med bra kontakt i kablarna som får kollas upp, som Swedenrockers skriver. smile

17 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Vem har sagt att de inte kan vara fel på nya saker;) de hr man varit med om . Men ska prova jorda lite mentror mest på generatorn i så fall:P

Tack på förhand

5 Inlägg
19 december 2009
skulle vara intressant att veta om du kom fram till var felet satt. Jag har samma "blinkningar" på min mondeo -04.
Tror att felet sitter i generatorn, kolet eller diodbryggan. men har inte bytt ngt ännu.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
19 december 2009
brorsan hade samma fel på sin golf 2 när han köpt den .  sen bytte han kolen till generatorn och blinkningarna slutade smile

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

5 Inlägg
22 december 2009
Var hittar man kol till mondeo 04?

5 Inlägg
31 januari 2010
Nu har jag bytt generator. allt funkar perfekt nu!
Blev dyrt, men bra!

Sök