3110
Sök

Någon fastighetsskötare/hyresvärd som kan förklara begreppet "normalt slitage"?

832 Inlägg
8 januari 2010
Gör så och hoppas det löser sig. Vet hur jäkla tråkigt det är att behöva tjata om sånt där. Har själv gjort det men jag gav upp efter ett tag. Men det var inte så omfattande skador heller. Som sagt Lycka till med samtalet smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Gör så och hoppas det löser sig. Vet hur jäkla tråkigt det är att behöva tjata om sånt där. Har själv gjort det men jag gav upp efter ett tag. Men det var inte så omfattande skador heller. Som sagt Lycka till med samtalet smile

Tackar!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Fortfarande inget nytt här.. får se va som händer på måndag.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

98 Inlägg
10 januari 2010
WTF?
Köp en lägenhet istället och gör i ordning det själv, då blir det gjort snabbare och man slipper se skiten varje dag, mitt tips big_smile

Be there or be a lemon

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
patrik_a skrev:
WTF?
Köp en lägenhet istället och gör i ordning det själv, då blir det gjort snabbare och man slipper se skiten varje dag, mitt tips big_smile

Det är inte så bara det heller..

Mvh Tommy

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
11 januari 2010
MEN VAFAN. ryt i lite förhelvete. de e väl förfan bara säga vad som gäller å inte gäller. å vill dom inte så kan du köra upp lägenheten i röven på dendär jävla VD:n.......

Hade ja vart i din sits hade jag helt ärligt haft ihjäl dendär jävla vd:n....

visa att du är norrlänning förfan. TRYCK TILL !!!!

8-)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Alex_M skrev:
MEN VAFAN. ryt i lite förhelvete. de e väl förfan bara säga vad som gäller å inte gäller. å vill dom inte så kan du köra upp lägenheten i röven på dendär jävla VD:n.......

Hade ja vart i din sits hade jag helt ärligt haft ihjäl dendär jävla vd:n....

visa att du är norrlänning förfan. TRYCK TILL !!!!

Har ju inte haft kontakt med VD'n ännu, utan bara besiktningsmannen.
Inte hört något ännu iaf.

Såg igår att det har varit anmärkning på kylskåpsfack, kökslådor och snickeri under en besiktning 2004.
Men nu helt plötsligt är det inga anmärkningar på dom så jag undrar om inte dom försöker dra en fuling och hävda att det är jag som orsakat skadorna när jag ska flytta ut. Så nu känns det ännu viktigare att jag får en ombes.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Nu börjar det hända saker. Fick ett samtal från VD'n nu som ville komma och titta på skadorna jag anmärkt om imorgon. Samt sa han att vissa saker som finns med på besiktningsprotokollet ska åtgärdas, men exakt vilka saker det var visste han inte ännu.

Mvh Tommy

German Engineering
9 083 Inlägg
13 januari 2010
te_wik skrev:
Nu börjar det hända saker. Fick ett samtal från VD'n nu som ville komma och titta på skadorna jag anmärkt om imorgon. Samt sa han att vissa saker som finns med på besiktningsprotokollet ska åtgärdas, men exakt vilka saker det var visste han inte ännu.

Mvh Tommy

Låter bra, men hoppas att det fixar sig. Borde få gratis hyra eller rabatt på det åtminstonde

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Låter bra, men hoppas att det fixar sig. Borde få gratis hyra eller rabatt på det åtminstonde

//CarpeDiem wink

Gratis hyra denna månaden har jag redan. tongue Av andra skäl dock.
Får se hur de går.

Mvh Tommy

406 Inlägg
13 januari 2010
Är det privat hyresvärd? För då får det typ se ut som fan dom behöver bara se till att du typ kan leva:P lol.

Ne men omtapetsering och slipning av dören ev nya lådor och luckor. Golvet godkänner dom. Vad står det på kontraktet? Vissa har ungdoms kontrakt där du har billig hyra men då får lägenheten se ut som fan med.
Gör bara inget själv utan att ha frågat hyresvärden för det kan bli svindyrt. Och så brukar man ju kolla på en lägenhet innan. Jag betalar 4500kr för min 2a och då bor jag i en liten stad. Dock ska jag begära att få omtapetsering i hela lägenheten samt målning av tak. Han kan inte neka mig det då alla andra har nyrenoverade lägenheter och här har det väll bott samma person sedan 70 talet.

MvH Glenn Wiberg

1 265 Inlägg
31 januari 2010
hur gick de? fick du nått fixat?
länge sen du skrev nått om hur de gick

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:

Lite silicone i plugghålen och limmade kylskåpsfack var det enda.

Mvh Tommy

832 Inlägg
31 januari 2010
te_wik skrev:
joakim89 skrev:

Mvh Tommy

Rent ut sagt förjävligt men vad kan man göra mer än att bråka.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 265 Inlägg
1 februari 2010
te_wik skrev:
joakim89 skrev:

Mvh Tommy

fortsätt bråka bara
bli medlem i hyresnämnden så ordnar dom de väl?

Sök