3008
Sök

Trimma mer utan att höja laddet ? saab 9000 2,3

Stressad BMW
120 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#21
någon som kan svara på om en 15T turbo passar bolt on ?


1 497 Inlägg
31 januari 2010
#22
Stefan Varberg skrev:
gud va folk biter sig fast vid att laddtryck och knäcka vevstakar hör ihop.
Det är cylindertrycket som knäcker dom inte bara laddtrycket.
När du trimmar så ökar du cylindertrycket per automatik.
Så även när du nu inte ökar laddet så kommer påfrestningarna att öka.
Var noga och akta dig för genvägar.
Sen så lägg mkt omsorg på att få till en bra mapp.
En bra mapp som ger en jämnt kurva är snällare mot hårdvaran än en mapp som bara e ute efter max effekt.

Vad pratar du om?
Vevstakar?
Har väl inte nämnts i tråden?

fredrikwendt skrev:
någon som kan svara på om en 15T turbo passar bolt on ?

Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

Du behöver massera oljereturen och skaffa andra vatten/oljerör.

Stressad BMW
120 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#23
men en t28 turbo passar ju rakt på eller ? den ska ju palla ca 300 hk enligt maptun ? är det värt att byta ut t25an mot t28an ?
mvh


1 497 Inlägg
1 februari 2010
#24
fredrikwendt skrev:
men en t28 turbo passar ju rakt på eller ? den ska ju palla ca 300 hk enligt maptun ? är det värt att byta ut t25an mot t28an ?
mvh

Skaffa en 15T istället då de både är billigare och lättare att få tag på.

5 710 Inlägg
1 februari 2010
#25
AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

MVH Jonas
..............

1 497 Inlägg
1 februari 2010
#26
jonTe skrev:
AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

Då jag skrev 9000 AERO så inkluderade väl detta 6#:s avgashus.
Mig veterligen så satt det bara sexans på dessa? wink

Stressad BMW
120 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#27
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh


1 497 Inlägg
2 februari 2010
#28
fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

Stressad BMW
120 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#29
AxlSam skrev:
fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

bilen kommer bli mappad igen så fort sakerna kommer på smile men kan den turbon vara något ? eller är det bara skit ?


1 497 Inlägg
2 februari 2010
#30
fredrikwendt skrev:
AxlSam skrev:
fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

bilen kommer bli mappad igen så fort sakerna kommer på smile men kan den turbon vara något ? eller är det bara skit ?

För det priset borde det vara ett kina agg.

Jag står fast vid det jag sagt.
Skaffa ett 15T.

Du hittar ju ett bättre begagnat för under 3000kr.

5 710 Inlägg
2 februari 2010
#31
AxlSam skrev:
jonTe skrev:
AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

Då jag skrev 9000 AERO så inkluderade väl detta 6#:s avgashus.
Mig veterligen så satt det bara sexans på dessa? wink

Javisst men du missde ett L i namnet oxo wink

mvh jonas

MVH Jonas
..............

5 710 Inlägg
2 februari 2010
#32
fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

MVH Jonas
..............

Stressad BMW
120 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#33
jonTe skrev:
fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile


1 497 Inlägg
2 februari 2010
#34
fredrikwendt skrev:
jonTe skrev:
fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile

Meddela gärna resultat!
För den motsvarar väl ungefär turbon du har på nu wink

Stressad BMW
120 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#35
AxlSam skrev:
fredrikwendt skrev:
jonTe skrev:

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile

Meddela gärna resultat!
För den motsvarar väl ungefär turbon du har på nu wink

jag ska filma med nya turbon efter mappning och ska börja experimentera lite med denna motorn nu smile


driftsättare
169 Inlägg
2 februari 2010
#36
det går ju o minska cylindertrycket genom o porta och köra med vassare kammar smile kan vara värt o tänka på ;P



Sök