3457
Sök

T5. Svänghul och låda?

54 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Håller på att trimma c70n T5 - 98 och kommer inte riktigt fram till hur jag ska göra med svänghjul och växel låda.

hade velat ha ett enkelmassigt svänghjul att lätta. Och även en starkare låda. Då funderade ja på om det fans någon diesel låda som passar bolt on? Annars kanske det finns ett annat svänghjul åt minstone?

Tack på förhand

120 Inlägg
11 februari 2010
hur mycke har du tänkt trimma igentligen? för vad jag vet så e det väl en m56 som sitter i dom å den ska väl hålla för väldigt mycke effekt vad jag har hört.. sen hur du ska göra med svänghjulet vet jag tyvärr inte

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
11 februari 2010
Vill du förbättra hållbarheten på växellådan så är det väll en differentialbroms som gäller, ex. Quaife LSD, då det är 'diffen' som går sönder av en massa enhjulsbörnande.

54 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
MrErlandsson skrev:
Vill du förbättra hållbarheten på växellådan så är det väll en differentialbroms som gäller, ex. Quaife LSD, då det är 'diffen' som går sönder av en massa enhjulsbörnande.

Okay... Ja har tänk att köra 400 - 450 nu men vill ha det drift säkert helst billigt... Så tänkte att diesel lådan kanske var ett alternativ.  Har även lite framtidsplaner...
Men då kvarstår frågan om svänghjul. Vill ha ett enkelmassigt svänghjul. Finns det inga enkel på t5 or? eller passar det med något annat?

8 250 Inlägg
11 februari 2010
Finns ingen mening med att byta låda för hållbarheten skull. Dert finns diesellådor som passar, men enda skillnaden är andra utväxlingar, finns ingen mer hållbarhet att hämta + att en sån låda som passar är knepig att få tag på. Det billigaste och enklaste och som definitvt håller är lådan du har + en quaife.

Enkelmassehjul sitter på äldre T5. Ta hjulet från en 850T istället då dem är stumma.

54 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Finns ingen mening med att byta låda för hållbarheten skull. Dert finns diesellådor som passar, men enda skillnaden är andra utväxlingar, finns ingen mer hållbarhet att hämta + att en sån låda som passar är knepig att få tag på. Det billigaste och enklaste och som definitvt håller är lådan du har + en quaife.

Enkelmassehjul sitter på äldre T5. Ta hjulet från en 850T istället då dem är stumma.

Okay... det är så det är. Men då skaffar ja ett sånt svänghjul!
Tror faktiskt du har haft svar i alla trådar som jag läst smile kul med någon som har koll! (Y)

Sök