3252
Sök

basar: kicker 12" L7 ELLER MDS Audiophile Pro APX12 ???

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 oktober 2008
Jag har lyssnat på L7:an och i den setupen (ruskigt djupt avstämd basreflex) så föll den mig inte i smaken.

Däremot en annan TC Soundbas (föregångarn till basen i APX:en) och den föll mig mer i smak. Dock kan det bero mkt på avstämning och lådtyp......jag är en mer sluten typ big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

tokfrans
982 Inlägg
11 oktober 2008
jag skulle välja Kickerbasen.. lätt..

känner flertalet som haft problem med APX basarna.. båda 12an och 15.. att spidern släpper från korgen.. hände med 3st av polarens APX 15 basar..

210 Inlägg
16 februari 2010
Eftersom att jag på fredag ska köpa en Apx15 så röstar jag självfallet på den! big_smile

Sen en fråga till erfarna!: Jag har ett Rockford Fosgate power T20001bd, tror ni att detta kommer att ge basen vad den behöver?

Tacksam för svar!

The best part of fighting is the make up sex

Bas älskare
716 Inlägg
16 februari 2010
skulle valt kicker lätt, men se till att ha ett ruskigt steg till basarna oxå big_smile

stahre
16 februari 2010
Tråden är från 08a....

210 Inlägg
16 februari 2010
stahre skrev:
Tråden är från 08a....

07* smile
Vad är det för relevans med datumet dock?

4 074 Inlägg
16 februari 2010
Jaha K4F va blev det för basar då? smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

stahre
16 februari 2010
prylboeg skrev:
stahre skrev:
Tråden är från 08a....

07* smile

För att jag antar att han redan valt bas så här 3 år senare...

210 Inlägg
16 februari 2010
stahre skrev:
prylboeg skrev:
stahre skrev:
Tråden är från 08a....

07* smile

För att jag antar att han redan valt bas så här 3 år senare...

Jag ställde en ny fråga di*khead? big_smile Nofence!

stahre
16 februari 2010
Jo vet sh*t face, tänkte mest på VolvoExet smile och för att ge svar på din fråga så kommer det steget räcka såvida du driver den i 1ohm o inget annat smile + att det räcker att du frågar i en tråd.... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=52846 puss
Senast redigerat av stahre (16 februari 2010)

210 Inlägg
16 februari 2010
stahre skrev:
Jo vet sh*t face, tänkte mest på VolvoExet smile och för att ge svar på din fråga så kommer det steget räcka såvida du driver den i 1ohm o inget annat smile + att det räcker att du frågar i en tråd.... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=52846 puss

;D NICE! big_smile Då kör vi stenhård på 1ohm samt börjar fundera på hur man bäst isolerar bilen! Tack för hjälpen as*crack smile
Daemn du hittade mig tihi<3

stahre
17 februari 2010
Haha nog med smutskastningen! Alla dom större plåtytorna bör dämpas för bästa effekt, framförallt dörrarna fram. Butyl matta är bra, M1 mattan typ, sök på detta ämnet så kommer du hitta mkt!

210 Inlägg
17 februari 2010
stahre skrev:
Haha nog med smutskastningen! Alla dom större plåtytorna bör dämpas för bästa effekt, framförallt dörrarna fram. Butyl matta är bra, M1 mattan typ, sök på detta ämnet så kommer du hitta mkt!

Tack! big_smile

3 466 Inlägg
17 februari 2010
stahre skrev:

Glöm för f*n inte taket! Det är där man oftast förlorar mest tryck.
Ska du ha mycket tryck från basen där bak så rekommenderar jag att börja med baklucka och sidorna på bagaget samt taket och dörrarna. Sen borde bilen vara hyfsat stabil till att spela högt i.
Senast redigerat av M_icke_ (17 februari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
Jaha K4F va blev det för basar då? smile

haha visste inte att ni skrev på denna tråden ännu så många år efter. haha men kul att ni frågar.

de blev 2 apx och jag måste säga att jag är grymt nöjd.

många av er röstade även för kicker och rösterna va jämna när jag skulle köpa. så nu i efterhand så har jag även testat 2 kicker 12or i min bil och jag skulle nog inte byta ut mina apx basar.. men alla har ju olika smak och storlek på plånboken

Sök