*Sänkt *Aga diffad *Tonade rutor runt om..ska ev tas bort fram (Orkar inte med farbror blå) *Det va V90 torkare på men den snodde dom *Blå instrument belysning mm
Det om ska inhandlas/moddas/göras är
*B5234T (Motor) *M90H Låda från 960 med kardan och spakställ mm *960 oljetråg (Tråget och sugsilen ska kortas 91mm) *960 motorfästen 6 delar *S60R Insug *Montera kopplings pedal och byta broms pedalen till mindre (Manuel) *Modifiera fläkt utaget i mitten med kolfiberplatta och 4st mätare Turbo,Oljetryck,Oljetemp & Vattentemp *Alu Intercooler 3" *850 R front *V90 sidokjolar och bakkofångare *2 st Sportstolar *Ratt *960 Handtag *V90 Torkare *Takvinge *Lite småfix på bilen mm
Får se om listan blir längre eller kortare..det första som ska prioriteras är iallafall motorn, fästen och växellåda.
Börjar lite då..
Det som är gjort nu är att jag skruvat bort intercoolern och provmonterade vingen
Ska montera bort Motor låda avgas kardan elen mm mm..allt finns till salu och allt är komplett. pm vid intresse
Nästa uppdatering dröjer nog lite då jag går på a.kassa och har ingen bil för tillfället osv
kul projekt.. kommer följas.. hur gör du me reggning på manuell låda? för på års modd. 93 o upp behöver man avgas intyg sa de te mig o de ger inte volvo ut längre? nyfiken bara..
Jag skulle satsa på en äldre 945:a(-93) för att slippa ev problem vid regbesiktning. Annars måste du antingen regga om bilen som ombyggt fordon ,eller helt enkelt åka olagligt.....
Jag skulle satsa på en äldre 945:a(-93) för att slippa ev problem vid regbesiktning. Annars måste du antingen regga om bilen som ombyggt fordon ,eller helt enkelt åka olagligt.....
Det rullar ju en 960 med T6 - reggad och klar, så nog går det. Bilen finns här på garaget för övrigt.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Jag skulle satsa på en äldre 945:a(-93) för att slippa ev problem vid regbesiktning. Annars måste du antingen regga om bilen som ombyggt fordon ,eller helt enkelt åka olagligt.....
Det rullar ju en 960 med T6 - reggad och klar, så nog går det. Bilen finns här på garaget för övrigt.
Jo men det är lite skillnad med att försöka regga med en t6 som egentligen inte ska gå som den har 272hk. Han har fått byta bromsar, förstärkt lådan osv. Sen att den är nyare än -93 är också lite specielt men har för mig att det tog 2år för han för att den skulle bli reggad. Men criller´s bil är det ju inget specielt med och då kan man köpa en bil som man kan regga med. Finns 945 för runt 10.000:- och om han säljer sin så får han mer än 10k. Men det är hans val om han vill ta den svåra vägen, men går ju alltid byta chassi nr.
Jo men det är lite skillnad med att försöka regga med en t6 som egentligen inte ska gå som den har 272hk. Han har fått byta bromsar, förstärkt lådan osv.
Javisst, men han valde själv att ha automatlåda, och då fick han ju förstärka den. Men det är tydligen samma automat som i en Supra, tror jag det var, så han menade på att det ska fan bli bra.
jonas 740 skrev:
Sen att den är nyare än -93 är också lite specielt men har för mig att det tog 2år för han för att den skulle bli reggad.
Det är inte omöjligt, han fick använda XC90 T6 katalysator, m.m.
jonas 740 skrev:
Men criller´s bil är det ju inget specielt med och då kan man köpa en bil som man kan regga med. Finns 945 för runt 10.000:- och om han säljer sin så får han mer än 10k. Men det är hans val om han vill ta den svåra vägen, men går ju alltid byta chassi nr.
Japp, som du säger, man kan gå långa vägen med att omregga en -98, men det hade varit 10ggr lättare med en bil från -93 eller tidigare.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Jag skulle satsa på en äldre 945:a(-93) för att slippa ev problem vid regbesiktning. Annars måste du antingen regga om bilen som ombyggt fordon ,eller helt enkelt åka olagligt.....
Det rullar ju en 960 med T6 - reggad och klar, så nog går det. Bilen finns här på garaget för övrigt.
Jo men det är lite skillnad med att försöka regga med en t6 som egentligen inte ska gå som den har 272hk. Han har fått byta bromsar, förstärkt lådan osv. Sen att den är nyare än -93 är också lite specielt men har för mig att det tog 2år för han för att den skulle bli reggad. Men criller´s bil är det ju inget specielt med och då kan man köpa en bil som man kan regga med. Finns 945 för runt 10.000:- och om han säljer sin så får han mer än 10k. Men det är hans val om han vill ta den svåra vägen, men går ju alltid byta chassi nr.
Stämmer bra det, tog ca 2 år, en del elproblem har han haft också till och från!
Låda och bromsar är det som är återgärdat, bakaxeln är det moddat lite på också men minns inte exakt vad! Sen var han tvungen att dra ner laddet på motorn redigt för att den skulle klara 238hk .. så den laddar 0.2-0.3 bar om jag inte minns fel!
Kan se om jag kan hitta hans bil här på garaget! Hans brorsa har en bil som inte går för hackor heller