1813
Sök

Brukar du sparka bort snömodd på andras bilar?

146 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
_Fredde_volvo_ skrev:
och han fick en likadan tillbaka i guess? :rolleyes:

Nej, jag hade min ettåriga dotter med i bilen och mamma i telefon. Mamma fick vänta, och lyssna, medan jag ifrågasatte vad i helvete han höll på med och förklarade att han skulle ge fan i det där.

huh?
10 427 Inlägg
6 mars 2010
Petade bort lite snömodd/is med foten på en kollegas/pendlingspartners bil idag,
men inget man gör "normalt" tongue

3 259 Inlägg
6 mars 2010
Absolut inget man skulle göra på andras bilar, men måste ju erkänna att det är väldigt frestande när man ser en sån där megaklump sittandes bakom framhjulen på vilken bil som helst att bara gå fram o peta till den så den ramlar av!smile Men givetvis gör man det ju inte på grund av att det inte är min bil!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
6 mars 2010
DusanMandick skrev:
nej ja rör inte andras bilar, o hade någon sparkat på min bil hade ja gjort en redig jackie chan roundhouse spark på honom

HAHAH jag hade nog gjort en "trinity" matrix spark i ansiktet på dem då kontrar jag med.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

15 Inlägg
6 mars 2010
Rille0 skrev:
Brukar gö det på mina egna bilar, samt kundbilar innan jag kör in dom i verkstan, men tar inte i o drar rätt på lacken med stålhättan utan bara "petar" bort skiten med sulan.

Jag gör likadant, man petar mest loss det som sitter löst och "sparkar" inte på det man ser sitter fast i form av is tex, mest för att slippa en massa snö på verkstan.

denkz
323 Inlägg
6 mars 2010
Jag tkr det är kul att sparka loss detta av någon anledning. Gör det inte på andras bilar även om jag är bra frestad ibland big_smile . På min egna bil sparkar jag inte bort det , det vågar jag inte. Men jobbilen är kul o sparka på ! wink

underordnad allfixare
696 Inlägg
7 mars 2010
Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

1 101 Inlägg
7 mars 2010
Finns det alltså risk att folk sparka på bilen för man samlar snö? yikes

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

712 Inlägg
7 mars 2010
Haha.. tvångstankar..?

Cupra_
7 mars 2010
Woojen skrev:
Finns det alltså risk att folk sparka på bilen för man samlar snö? yikes

Uppenbarligen.. sad Finns ju idio.. jag menar folk till allt:P Bäst du sparkar bort det själv innan någon dåre får för sig att gå loss på din bil.. Personligen hade jag blivit galen om någon gjort det på min bil. Visst, jag gör det själv på min egna bil men andras prylar rör man bara inte..

Mästare
2 947 Inlägg
7 mars 2010
LasseMan skrev:
Strongman skrev:
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

lol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
7 mars 2010
LasseMan skrev:
Strongman skrev:

hade jag med gjort ifall det inte var jag som skulle betala? varför göra sig besvär med att montera själv när det är hans klumpiga granne i de här fallet som ska stå för kostnaden? tongue

MVH

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 mars 2010
_Fredde_volvo_ skrev:
LasseMan skrev:
Strongman skrev:

hade jag med gjort ifall det inte var jag som skulle betala? varför göra sig besvär med att montera själv när det är hans klumpiga granne i de här fallet som ska stå för kostnaden? tongue

MVH

+1 wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Smålänning
7 887 Inlägg
7 mars 2010
Brukar använda spett, spade eller snöskyffel... För dom brukar sitta HÅRT när man ignorerat dom ett tag och bara kört och kört i minusgrader tongue

Men på andras bilar sparkar jag inte bort dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 mars 2010
Aldrig att jag skulle röra någon annans bil, som jag inte ens känner, det gör man bara inte.

Brukar själv ta vinkelkapen för att få bort snö/is på min bil.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 mars 2010
_Fredde_volvo_ skrev:
LasseMan skrev:
Strongman skrev:

MVH

hade det varit nån jag känner så hade jag monterat stänklappen själv. tycker det känns som att man bara jävlas när man låter dom göra monteringen. eller så har man tummen mitt i handen.

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Sök