3900
Sök

Laddtrycksregleringsventil?? (A4 B5 -01)

341 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Hej.
Jag skulle chippa min bil på BSR lite mer och de sa till mig att jag fick några felkoder som jag skulle kolla upp.

Nu har jag gjort det, och det visar sig att det är laddtrycksregleringsventilen som är kass.
I värsta fall sa killen att man måste byta hela turbon.. men jag menar..va fan? Jag har bara kört 6000 mil med min A4 och man kan fasiken inte behandla en bil bättre än vad jag gjort.

Men han sa också att det finns någon firma som heter något "Turboexperten" eller "Autonord" eller något..han var inte säker, men han visste att de låg i Mantorp området.
Han sa att de eventuellt kunde hjälpa mig om det går att bara byta ut laddtryckregleringsventilen.

Så... vet något vad han snackar om?

Hjälp!
Senast redigerat av Audiholic (18 mars 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 mars 2010
Låter som att han snackar om antingen magnetventilen eller wastegaten, och båda ska gå att byta lösa

5 710 Inlägg
18 mars 2010
Ja det låter som magnetventilen till laddtrycksregleringen.
Inte speciellt svår att byta (3 slangar och en kontakt) men den sitter lite dumt på en A4:a så att komma åte den är det största problemet.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

341 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Låter som att han snackar om antingen magnetventilen eller wastegaten, och båda ska gå att byta lösa

Det var laddtryckreglageventilen det var fel på. Hittade en firma i Göteborg, och de skickar ner det nu direkt. 1400 spänn gick det på. Monteringen fixar jag själv. Jag återkommer och berättar hur det gick!
Senast redigerat av Audiholic (18 mars 2010)

Sök