angående laddet så ska troligtvis din bil kännas så iomed att du inte ger plattan i mattan.
gällande dump, kvitter, öppet filter osv så ska ja klargöra lite saker för 3424 gången,.
en dumpventil har till uppgift att evakuera luften som finns i rören när spjället stänger och turbon fortfarande försöker pumpa mer. detta görs i en "rörelse" vilket innebär att det ska pysa EN gång, vare sig man kör med världens största blåeloxerade dump eller den svarta boschdumpen eller org dumpen som sitter inbyggd på tex mitsu aggen. har man sin orginaldump (återcirkulerande) och ett öppet filter ska man kunna höra dumpljudet, detta ska fortfarande vara EN gång. när det dumpar flera ggr eller kvittrar så sköter inte dumpen sitt jobb, nämligen att släppa ut luften innan den studsar tillbaka in i turbon. sen om du kör med öppen, återcirkulerande eller org dump och de kvittrar så ÄR DEN FELAKTIGT INSTÄLLD DVS FÖR HÅRD ELLER SÅ ÄR DUMPEN SÖNDER OCH INTE ÖPPNAR. det finns inga kvitter dumpar what so ever, vill man de ska kvittra så kan man plocka bort sin dump helt eller dra loss vakum slangen( gör man det kommer laddtrycket smita genom dumpen då det inte finns mottryck)
så om du har en återcirkulerande dump på din bil och den kvittrar när du kör med öppet filter så ska du se över hur den är inställd, för ja kan lova dig att den är för hård.
När den dumpar som den ska med öppet filter då kan du sätta tillbaka burken så är du säker på att den gör sitt jobb, annars kan du lika väl plocka bort den ikväll
hoppas nu de klargjorde lite saker, är det fortfarande nån som tvivlar på det ja säger så ut o testa, ryck slangjävlen till dumpen o lyssna själv, nog fan kommer de kvittra