1878
Sök

Ang 70 sträcka

832 Inlägg
23 mars 2010
steven86 skrev:
en fråga om detta, det måste väl inte bara finnas en skylt på varje sida(ny hastighet) ? ibland har man ju sett att det bara finns en skylt.

Är det en ny hastighet ska det sitta en på varje sida så länge det inte är en rekommenderad hastighet. Då räcker det med en sida men då är det ju lite annorlunda skyltar oxå.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

91 Inlägg
23 mars 2010
Lurken_85 skrev:
steven86 skrev:
en fråga om detta, det måste väl inte bara finnas en skylt på varje sida(ny hastighet) ? ibland har man ju sett att det bara finns en skylt.

Är det en ny hastighet ska det sitta en på varje sida så länge det inte är en rekommenderad hastighet. Då räcker det med en sida men då är det ju lite annorlunda skyltar oxå.

konstigt åkte precis förbi en väg, först är det 90 km/h sedan när man åker upp på en bro så är det bara 1 skylt som visar 70?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 mars 2010
steven86 skrev:
Lurken_85 skrev:
steven86 skrev:

konstigt åkte precis förbi en väg, först är det 90 km/h sedan när man åker upp på en bro så är det bara 1 skylt som visar 70?

Ja det va konstigt kör 90 då å säg att det va fel på skyltningen smile

Tillbask till första frågan om vägmarkeringar å hastighetsgränser så e det sidomarkeringen man kan se det på inte mittlinjerna

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1337
1 343 Inlägg
24 mars 2010
JaggaChafen skrev:
steven86 skrev:
Lurken_85 skrev:

Ja det va konstigt kör 90 då å säg att det va fel på skyltningen smile

Tillbask till första frågan om vägmarkeringar å hastighetsgränser så e det sidomarkeringen man kan se det på inte mittlinjerna

Det räcker att det är skyltat ny hastighet så är det de som gäller. oavsett om det är en eller 2 skyltar.
Sen när det gäller linjerna så VAR det så att man kunde urskilja ungefär vilken hastighet.
Det är dock inte så längre eftersom hastigheterna ändras hela tiden men inte linjerna.
Och det är då mittlinjerna vi pratar om och inte de heldragna sidomarkeringarna som ser likadana ut på
en 50 väg som en motorväg.

Sen känns det som en hel del här skulle behöva läsa på regler och lagar lite wink
Känns ganska basic att en skylt med siffror anger högsta hastighet..

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
24 mars 2010
Lurken_85 skrev:
steven86 skrev:

Skitsnack!
Det räcker att det sitter 1 skylt.
Bara påhitt att det ska vara 2.
Finns massor av exempel där det bara sitter 1 skylt.

832 Inlägg
24 mars 2010
Xtravagant skrev:
Lurken_85 skrev:
steven86 skrev:

Skitsnack!

ok ok Jag går efter vad jag fick lära mej på trafikskolan men det hinner väl ändras mycket på snart 7 år trots allt. smile Fast när jag tänker efter så kanske det BÖR sitta två skyltar men det kan lika gärna vara en. Det är nog enklast och billigast om man följer skyltarna oavsett om det sitter en eller två i vilket fall. tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

152 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Nu tror jag fått mitt svar!

Ang linjerna, så måste det finnas en NY skylt om hastigheten ändras(det bestämmer alltså inte linjerna om det ändras)

ang skylten så spelar det ingen roll om det är 1 eller 2 skyltar....

om det är något jag har missuppfattat så säg det annars kan den här tråden stängas!

1337
1 343 Inlägg
24 mars 2010
Lurken_85 skrev:
Xtravagant skrev:
Lurken_85 skrev:

Skitsnack!

ok ok Jag går efter vad jag fick lära mej på trafikskolan men det hinner väl ändras mycket på snart 7 år trots allt. smile Fast när jag tänker efter så kanske det BÖR sitta två skyltar men det kan lika gärna vara en. Det är nog enklast och billigast om man följer skyltarna oavsett om det sitter en eller två i vilket fall. tongue

Klart att saker och ting ändras.
Sen säger körskolan en hel del skit också.
När jag tog mitt körkort första gången fanns det inget som sa att det skulle vara 2 skyltar.
(jag tog det några år innan dig.)

Spelar ingen roll, 1 eller 2 skyltar så gäller ny hastighet.
Linjerna i vägen har INGENTING med hastigheten att göra.
Det kan ibland användas som fingervisning men inget man ska lita på.
Enda man kan urskilja numera är omkörningsförbud.. (heldragen linje)

Sök