3336
Sök

Stereon drar ström när bilen inte är på

181 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Kan man koppla stereon till batteriet på något sätt så den inte står och drar ström när bilen inte är igång? Kopplade på samma sätt som när jag hade stereon i min 206, då funkade det jätte bra. Men nu i volvon så drar den slut på batteriet. Måste öppna huven och ta ut säkringen varje gång och det är lite tärande!
Det går inte att helt stänga av stereon. Det är en Panasonic CQ-C7305N om det är till någon hjälp?

Tack för svar!

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 mars 2010
Hur har du kopplat? Gul kabel på konstantström och röd på tändningsström. På min panasonic kan man välja i nån meny om bilen har "radioläge" i tändningslåset, det står att om man väljer fel där så kommer stereon dra ur batteriet. nåt sånt som spökar kanske?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

181 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Så insatt är jag inte... vet att det sitter en gul kabel på batteriet smile
Kanske ska kolla om det kan vara nåt med det då... ska rota fram instruktionsboken!
Tack så mycket!

V O L V O
401 Inlägg
24 mars 2010
Men du: Prova att sätta en strömbrytare på plusen som går till steget från batteriet...

Då är det bara sätta igång den när du ska spela och stänga av när du inte spelar wink

V O L V O 7 4 0

181 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Mike_87 skrev:
Men du: Prova att sätta en strömbrytare på plusen som går till steget från batteriet...

Då är det bara sätta igång den när du ska spela och stänga av när du inte spelar wink

Det låter ju smart. Men ungefär exakt hur gör jag det då? wink

Designer.
1 260 Inlägg
24 mars 2010
Carro_87 skrev:
Mike_87 skrev:

Har du ett slutsteg i bilen? Stängs steget av eller står det och går hela tiden?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

63 Inlägg
24 mars 2010
Testa skifta mellan gul o röd kabel bakom stereon...det ena är till konstant ström och det andra är till tändnings ström (ett slags relä kabeln som får stereo att komma igång när man vrider på tändning).

63 Inlägg
24 mars 2010
Carro_87 skrev:
Så insatt är jag inte... vet att det sitter en gul kabel på batteriet smile
Kanske ska kolla om det kan vara nåt med det då... ska rota fram instruktionsboken!
Tack så mycket!

Tror inte att han menade vid batteriet. Bakom stereo ska det var.

181 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Carro_87 skrev:
Mike_87 skrev:

Har du ett slutsteg i bilen? Stängs steget av eller står det och går hela tiden?

Har ett slutsteg ja, jag har för mig att det lyser en lampa på det iaf när bilen inte är igång. Då kanske det också står och drar ström?

181 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
brrr skrev:
Testa skifta mellan gul o röd kabel bakom stereon...det ena är till konstant ström och det andra är till tändnings ström (ett slags relä kabeln som får stereo att komma igång när man vrider på tändning).

okej, blir till att riva ner allt och göra om med andra ord neutral men allt är värt att testa!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 mars 2010
Om det lyser nån lampa på slutsteget även när bilen/stereon inte är igång så är det där problemet ligger.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Designer.
1 260 Inlägg
24 mars 2010
Carro_87 skrev:
MIKK0 skrev:
Carro_87 skrev:

Har ett slutsteg ja, jag har för mig att det lyser en lampa på det iaf när bilen inte är igång. Då kanske det också står och drar ström?

Då står det nog och drar ström när bilen är av ja. Byt remote till steget så det följer med stereons av/på eller tändningen på bilen.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 mars 2010
Öckerö?

Bor ngr mil innåt landet.....droppa ett pm om du vill ha lite hjälp.

BTW......på samma sätt som i Peggen?

Säger som de andra.......skifta röd och gul bakom stereon.
Senast redigerat av Lonefox (24 mars 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

181 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Okej, tack för alla tips! får se om jag får ordning på allt, annars får jag väl sjunga själv wink

Sök